• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jautājumu izmantošana bioloģijas un ģeogrāfijas stundās skolēnu mācīšanās pilnveidei

Thumbnail
View/Open
300-58668-Valaine_Laura_lk08303.pdf (1.814Mb)
Author
Valaine, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Valaine L., zinātniskais vadītājs Dr. paed.,Birziņa R. Bakalaura darbs, 45 lapaspuses, 10 attēli, 15 tabulas, 22 literatūras avoti, 12 pielikumi. Latviešu valodā. Darbā ir apskatīti jautājumi, kas saistīti ar skolēnu motivāciju un interesi mācību stundu laikā, to ietekmējošiem faktoriem un skolotāja ieguldījumu intereses un motivācijas rosināšanā uzdodot dažāda izziņas līmeņa un tipa jautājumus pēc Blūma taksonomijas līmeņiem. Darba mērķis ir noskaidrot, kā skolotāja uzdotie jautājumi atbilstoši mācību stundas fāzēm pilnveido un motivē skolēnu mācīšanos. Veikts pētījums par skolēnu interesi un motivāciju, dabaszinātņu skolotāju uzdoto jautājumu un mācību grāmatas satura atbilstību Blūma taksonomijas līmeņiem. Noskaidrots ka dažādu līmeņu jautājumu uzdošana stundu laika sekmē skolēnu mācīšanos.
 
Manager of the job leading researcher, Dr. paed. Birziņa R. Bachelor thesis, p. 45.,10 figures, 15 tables, 22 literature references and 12 appendices. In latvian language. The paper examines the issues related to the pupils motivation and developement of interest in lessons, the influencing factors and the teacher's contribution to lessons by asking different Bloom’s taxanomy cognitive level questions, which are also stimulating, interesting and motivating. The aim is to find out how the teachers asked questions in accordance with the lessons phases develops and motivate student learning improvement. A study of pupils interest and motivation, showed that different levels of questions at lessons contribute to student learning improvement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35116
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV