• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību uzdevumu izstrāde un analīze ķīmijas un ģeogrāfijas mācību priekšmetos pamatskolā

Thumbnail
View/Open
300-58752-Sileniece_Evita_es13044.pdf (2.254Mb)
Author
Sileniece, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Gaile, Ilze
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Mācību uzdevumu izstrāde un analīze ķīmijas un ģeogrāfijas mācību priekšmetos pamatskolā. Evita Sileniece, darba vadītājs studiju metodiķe Ilze Gaile. Bakalaura darbs 73 lpp., 15 literatūras avoti, 5 pielikumi, 46 attēli un 1 tabula. Latviešu valodā. Darba mērķis ir izstrādāt mācību uzdevumus un analizēt skolēnu sniegtās atbildes pēc SOLO taksonomijas līmeņiem, lai novērtētu, vai autores sniegtie uzdevumi ir pilnveidojuši skolēnu dziļākas domāšanas prasmes. Veikta zinātniskās literatūras analīze par mācību uzdevumu izstrādes priekšnoteikumiem, SOLO taksonomijas priekšrocībām analizējot skolēnu uzdevumu risinājumus un skolēnu metokognitīvajām prasmēm. Bakalaura darbā izstrādāti un aprobēti autores sagatavoti mācību uzdevumi un nobeiguma darbs. Noskaidrots, ka augstāku izziņas līmeņu uzdevumi palīdz pilnveidot skolēnu dziļākas domāšanas prasmes.  
 
Teaching exercise development and analysis in chemistry and geography subjects in primary school. Evita Sileniece, scientific supervisor study methodologist Gaile I. Bachelor`s thesis, 73 pages, 15 literature references, 5 apppendix. 46 figures. In Latvian. The aim of Bachelor`s thesis is developing and analyze teaching exercise using SOLO taxonomy and evaluate if these teaching exercises improved students deep learning skills. Theses summarizes the information of the applied literature on preconditions of teaching exercise development, advantages analyzing students’ responses of teaching exercises using SOLO taxonomy and metacognitive skills. In Bachelor`s theses were developed and analyzed teaching exercises and students final work all made by author. It was established that, higher cognitive skill level teaching exercises helped develop students’ deeper thinking skills.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35127
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV