• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu vizuālā pratība zināšanu konstruēšanai Latvijas un pasaules vēsturē

Thumbnail
View/Open
299-64957-Ozolina_Liene_lo10033.pdf (3.061Mb)
Author
Ozoliņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba “Skolēnu vizuālā pratība zināšanu konstruēšanai Latvijas un pasaules vēsturē” mērķis – izzināt, kā vizuālā pratība sekmē skolēnu zināšanu konstruēšanu Latvijas un pasaules vēstures apguvē. Pētījuma problēma - vizuālās pratības integrācija Latvijas un pasaules vēstures mācību procesā zināšanu konstruēšanai. Izmantots darbības pētījuma dizains un šādas metodes: kontentanalīze, anketa, dokumentu analīze. Sagatavots un īstenots nodarbību cikls par maģistra darba tematiku, kas tika realizēts LU Vēstures un filozofijas fakultātē. Pētījumu laukā netika konstatēta vienprātība, tādēļ ir ieskicētas pieejas, uzdevumu piemēri un vērtēšanas kritēriji, ko var izmantot uzlabojot vizuālo informācijas avotu integrāciju mācību procesā un tie ir atvērti diskusijām.
 
The aim of the master's thesis “The Students` Visual Literacy for Knowledge Construction in the History of Latvia and the World” - to research how the visual literacy promotes students' knowledge construction in the acquisition of the history of Latvia and the world. Research problem - integration of visual literacy in the process of knowledge construction in the history of Latvia and the world. The activity research design was chosen, following methods were used: content analysis, questionnaire, document analysis. A cycle of lectures was implemented at the UL Faculty of History and Philosophy. In the field of research, there was no consensus, thus, approaches, task examples and evaluation criteria are outlined that can be used to improve the integration of visual information sources into the learning process and are open to discussion.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38491
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV