• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kvalitātes vadība publiskajā sektorā

Thumbnail
View/Open
309-64766-Jaundzeikars_Arvis_aj14051.pdf (1.143Mb)
Author
Jaundžeikars, Arvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Reinholde, Iveta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Kvalitātes vadība publiskajā sektorā” tiks pētīta KVS publiskā sektora organizācijās. Tiks noskaidrots, kā kvalitātes vadības ieviešana organizācijā maina tās darbību. Darba mērķis ir izpētīt publiskajā sektorā ieviestās KVS standartus, to priekšrocības un trūkumus un ietekmi uz organizācijas darbību, kā arī sniegt priekšlikumus šī jautājuma pilnveidošanai un attīstīšanai. Bakalaura darbā pēc teoriju un KVS pamatprincipu analīzes, ir pētītas dažādu nozaru publiskā sektora organizācijas Latvijā, salīdzinot atbildīgo personu nostāju un atbildes attiecīgajos jautājumos, izmantojot intervēšanas metodi. Darbā izmantotas arī kvalitatīvās pētniecības metodes. Analizēti klientu apkalpošanas dati, izmantojot salīdzinošo, anatītisko un aprakstošās metodes. Bakalaura darbs sastāv no trijām nodaļām, 9 apakšnodaļām, apzīmējuma saraksta, informācijas avotu saraksta, kā arī no pielikumiem.
 
In the bachelor thesis “Quality management in public sector” will be analysed quality system management cases of public sector organisations. In the thesis will be clarified how quality management system improved work of organisation. The aim of thesis is to explore different standards of quality management system, benefits and disadvantages of the system, to analyze impact on organisation, as well as collect proposals on improvement of issue. In the bachelor thesis based on analyze of theories and principles of quality management system, will be explore different public sector organisations of different working segments. Answers and opinion of responsible persons on quality management will be compare On the thesis are used different quantitative research methods. In thesis is analyzed data of customer satisfaction, used comparative, analytic and descriptive methods. Bachelor thesis consists of three chapters, 9 subdivisions, list of abbreviations, list of literature sources and additions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40638
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV