• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sensoro spēju attīstība 3-4 gadus veciem bērniem rotaļnodarbībā

Thumbnail
View/Open
299-67960-Bluma_Kristine_kb17020.pdf (920.0Kb)
Author
Blūma, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Sensoro spēju attīstība 3 - 4 gadus veciem bērniem rotaļnodarbībā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 38. lapaspuses, 8.tabulas., 15 attēli., 33. literatūras avotiem. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt 3 - 4 gadus vecu bērnu sensoro spēju attīstību rotaļnodarbībās. Šo tēmu kvalifikācija darba autore izvēlējās, jo vēlas izpētīt bērnā sensoro attīstību ar taustes un redzes palīdzību rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darbs sastāv no trim daļām. Pirmajā daļā autore teorētiski aprakstīja X autorus par sensorās audzināšanas un attīstības terminu raksturojumu. Otrajā daļā autore raksturo pētāmo grupu trīs līdz četru gadu vecus bērnus. Trešajā daļā ir praktiskais pētījums par sensoro spēju attīstību 3 - 4 gadus veciem bērniem, par krāsu atpazīšanā un iepazīšanā. Kvalifikācijas darba beigu daļā ir izstrādāti secinājumi par sensoro spēju attīstību 3-4 gadus veciem bērniem rotaļnodarbībā. Kvalifikācijas darbs sastāv no X lapām, X attēliem, X tabulām un X izmantoto literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: sensorās spējas, rotaļnodarbība, nodarbība, 3 - 4 gadi.  
 
Development of sensory abilities for 3 - 4 year old children in a games lesson. The qualification paper consists of 38 pages, 8 tables, 15 figures, 33 sources of literature. Topic of the qualification work: development of sensory capabilities for children aged 3-4 years in a nature lesson. Author chose this topic because she wanted to explore sensory abilities in the children. Qualification work consist of three parts. In the first part, author of the work theoretically described the description of sensory parenting and development definition. Describing the perception of shapes, sizes and colors, feelings of touch and taste in children aged 3-4 years old. In the second part, the author of the work described 3-4 years old children. In the third part, a practical study on the development of sensory capabilities in children aged 3 to 4 years, in particular on color recognition and familiarity. The final part of the qualification work draws conclusions on the development of sensory capabilities for 3-4-year-old children in the nature lesson. Qualification work consist of X pages, X pictures, X tables and X sources of literature. Keywords: children, sensory capabilities, development, lesson, 3-4 years old.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45556
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV