• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu pozitīvu savstarpējo attiecību sekmēšanas iespējas dramatizācijas rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-67984-Biele_Justine_jb18010.pdf (1.951Mb)
Author
Biele, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis: apkopojot zinātniskās atziņas, izpētīt 4-6 gadīgu bērnu savstarpējo sadarbību un saprašanos iesaistoties dramatizācijas rotaļās Darba saturs: 1. Sabiedrības savstarpējo attiecību vispārīgs raksturojums 2. Pirmsskolas (4-6g.) vecumsposma bērnu attīstības vispārīgs raksturojums 3. Bērnu savstarpējās attiecības 4-6 gadu vecumā 4. Bērnu savstarpējo attiecību sekmēšana caur dramatizācijas rotaļām Pētījuma metodes: Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēte un analīze Darba rezultāti: Teorētiskais pētījums sniedz strukturētu pārskatu par 4-6 gadus vecu bērnu savstarpējo attiecību specifiku, un rotaļām kā metodi to veidošanā, nostiprināšanā un uzlabošanā. Darba izmantojamība: Darbu var izmantot studenti, pedagogi sava mācību procesa organizēšanā, kā arī jebkurš šīs tēmas interesents.
 
Aim of the research: By gathering scientific opinions, explore the mutual cooperation and agreement between 4-6 year old children. Content of the paper: 1. General description of social relationships 2. Description of general development of preschoolers (4-6 year olds) 3. Mutual relationships between 4-6 year old children Methods of research: The research and analysis of pedagogical, psychological literature Results of the research: The theoretical research gives a structured overview about specifics of relationships of 4-6- year- old children and playing as a method for it’s shaping, establishing and improving. Applicability of the paper: This thesis can be used by students and educators in the organization of the teaching process, as well as by anyone interested in this subject.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45912
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV