Pašapkalpošanās prasmju veidošana 1. klasē bērniem ar autiskā spektra traucējumiem
Author
Sidorenko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma „Pašapkalpošanās prasmju veidošana 1. klasē bērniem ar autiskā spektra traucējumiem”. Pētījuma mērķis: noskaidrot, kādi faktori labvēlīgi ietekmē pirmās klases skolēnu ar autiskā spektra traucējumiem pašapkalpošanās prasmju apguvi. Pētījuma hipotēze:skolēnu ar autiskā spektra traucējumiem pašapkalpošanās prasmju apguve būs optimāla, ja: tiek ievērotas attīstības īpatnības; nodrošināta nepieciešamā individuālā pieeja; ievēroti algoritmi un sniegts vizuāls atbalsts. Apjoms: 57 lpp., 7 tabulas, 9 attēli, 16 pielikumi, 66 izmantotie avoti un literatūra. Analizēta literatūra par bērnu ar autiskā spektra traucējumiem attīstības īpatnībām un pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšanas iespējām. Veikts pētījums par bērnu ar autiskā spektra traucējumiem pašapkalpošanās prasmju apguves īpatnībām. Iegūti secinājumi, kas apstiprina pētījuma hipotēzi: skolēnu ar autiskā spektra traucējumiem pašapkalpošanās prasmju apguve būs optimāla, ja: tiek ievērotas attīstības īpatnības; nodrošināta nepieciešamā individuālā pieeja; ievēroti algoritmi un sniegts vizuāls atbalsts. Atslēgvārdi: autiskā spektra traucējumi, pašapkalpošanās prasmes, īpatnības, atbalsts. The theme: The self-help skills forming in children with autistic spectrum disorders in school year 1. The aim of the research: to clarify, which factors have a beneficial influence for the selfhelp skills in school year 1 children with autistic spectrum disorders. The study hypothesis: acquiring the self-help skills in schoolchildren with autistic spectrum disorders will be optimal, if the development features are considered; the individual approach is provided; the algorithms are considered and the visual assistance is given. The size of the work: 57 pages, 7 tables, 9 pictures, 16 supplements, 66 references and literature. The literature about the development features of children with autistic spectrum disorders and the possibility to promote the acquiring of self-help skills. The research on the features of acquiring self-help skills in children with autistic spectrum disorders was performed. The conclusions were obtained, which confirmed the hypothesis of the research: acquiring self-help skills in schoolchildren with autistic spectrum disorders will be optimal, if the development features are considered; the individual approach is provided; the algorithms are considered and the visual assistance is given. Keywords: autistic spectrum disorders, self-help skills, features, support