• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas izglītības skolotāju trūkums pirmsskolas izglītības iestādēs: cēloņi un risinājumi

Thumbnail
Открыть
299-73166-Plaveniece-Kulsa_Elina_ep08085.pdf (1.202Mb)
Автор
Pļaveniece-Kuļša, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Дата
2019
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Izglītība ir vitāli nepieciešama ikvienam cilvēkam, un skolotājs ir kvalitatīvas izglītības svarīgākais elements. Tomēr pēdējo gadu tendences liecina, ka arvien izteiktāk ir vērojams skolotāju, īpaši pirmsskolas izglītības skolotāju trūkums. Pētījuma mērķis: izvērtēt cēloņus, kāpēc Latvijā pašlaik ir novērojams pirmsskolas izglītības skolotāju trūkums pirmsskolas izglītības iestādēs. Pētījuma metodes: teorētiskā informācijas apzināšana, analīze, dedukcija; statistikas datu analīze, empīriskais pētījums (anketēšana, intervēšana), iegūto datu apkopošana un analīze. Pētījuma ietvaros tika konstatēts, ka biežākie iemesli pirmsskolas pedagogu darbam bērnudārzos ir pārāk liela fiziskā un psiholoģiskā slodze/ darba apstākļi, zemais atalgojums, atbildības apjoms un darba specifika kopumā. Lai celtu pirmsskolas izglītības profesijas kvalitāti un konkurētspēju darba tirgū, nepieciešams nodrošināt atbalstu karjeras sākumposmā (mentorings, psiholoģiskais atbalsts, jauno speciālistu pakāpeniska „ievadīšana” pedagogu darba specifikā praksē), jānodrošina pārdomāta darbā pieņemšanas un noturēšanas politika (konkurētspējīgs atalgojums, bērnu skaita grupā samazināšana u.c.), sakārtot izglītības sistēmu, būtu vēlams iesaistīt medijus, lai popularizētu profesiju. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības skolotājs, atbalsta sistēma skolotāju atbalstam, kognitīvās prasmes, pirmsskolas skolotāju profesija
 
Education is vital for everyone and a teacher is a key element of quality education. However, trends in recent years show a growing shortage of teachers, especially pre-primary teachers. Aim of the study: to evaluate the reasons why there is currently a shortage of preschool teachers in Latvia. Research methods: theoretical information identification, analysis, deduction; analysis of statistical data, empirical research (questionnaires, interviews), collection and analysis of obtained data. The study found that the most common reasons for preschool teachers to work in kindergartens are excessive physical and psychological stress / working conditions, low pay, responsibility and the specifics of the job in general. Early careers (mentoring, psychological support, gradual "introduction" of young professionals into the teaching profession's specific practice), well-thought-out recruitment and retention policies (competitive pay group reduction, etc.), it would be desirable to involve the media in order to organize the education system in order to promote the profession. Keywords: preschool teacher, teacher shortage.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49121
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Izglītības zinātnes sekcijas materiāli: Latvijas Universitātes 56. zinātniskā konference ,1997.gada 3.oktobris 

    Latvijas Universitāte; Izglītības pētniecības institūts; Grīnfelds, Andris; Kangro, Andris; Ceļdoma, Inta (L U Izglītības pētniecības institūts, "Mācību grāmata", 1997)
    Saturs: prof., Dr. habil. phys. Juris Zaķis Izglītība: zinātne vai valsts pārvaldes funkciju sfēra? 4 doc, Dr. paed. Oskars Zids Izglītības pētniecība un izglītības iestāžu darbība 7 doc, Dr. phys. Andris Kangro Izglītības ...
  • Ģeometrisko figūru apguve āra vidē pirmsskolas izglītības 2.posmā 

    Tauriņa, Zane (Latvijas Universitāte, 2025)
    Kvalifikācijas darba autore Zane Tauriņa, apskatījusi ģeometrisko figūru apguves iespējas āra vidē pirmsskolas izglītības 2. posmā. Šī darba ietvarā autore devusi ieskatu teorētisko atziņu kopsavilkumā par āra vides pozitīvo ...
  • Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas 

    Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)
    Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ...

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV