dc.contributor.advisor | Baranova, Sanita | |
dc.contributor.author | Pļaveniece-Kuļša, Elīna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-12-28T02:01:53Z | |
dc.date.available | 2019-12-28T02:01:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 73166 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49121 | |
dc.description.abstract | Izglītība ir vitāli nepieciešama ikvienam cilvēkam, un skolotājs ir kvalitatīvas izglītības svarīgākais elements. Tomēr pēdējo gadu tendences liecina, ka arvien izteiktāk ir vērojams skolotāju, īpaši pirmsskolas izglītības skolotāju trūkums. Pētījuma mērķis: izvērtēt cēloņus, kāpēc Latvijā pašlaik ir novērojams pirmsskolas izglītības skolotāju trūkums pirmsskolas izglītības iestādēs. Pētījuma metodes: teorētiskā informācijas apzināšana, analīze, dedukcija; statistikas datu analīze, empīriskais pētījums (anketēšana, intervēšana), iegūto datu apkopošana un analīze. Pētījuma ietvaros tika konstatēts, ka biežākie iemesli pirmsskolas pedagogu darbam bērnudārzos ir pārāk liela fiziskā un psiholoģiskā slodze/ darba apstākļi, zemais atalgojums, atbildības apjoms un darba specifika kopumā. Lai celtu pirmsskolas izglītības profesijas kvalitāti un konkurētspēju darba tirgū, nepieciešams nodrošināt atbalstu karjeras sākumposmā (mentorings, psiholoģiskais atbalsts, jauno speciālistu pakāpeniska „ievadīšana” pedagogu darba specifikā praksē), jānodrošina pārdomāta darbā pieņemšanas un noturēšanas politika (konkurētspējīgs atalgojums, bērnu skaita grupā samazināšana u.c.), sakārtot izglītības sistēmu, būtu vēlams iesaistīt medijus, lai popularizētu profesiju. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības skolotājs, atbalsta sistēma skolotāju atbalstam, kognitīvās prasmes, pirmsskolas skolotāju profesija | |
dc.description.abstract | Education is vital for everyone and a teacher is a key element of quality education. However, trends in recent years show a growing shortage of teachers, especially pre-primary teachers. Aim of the study: to evaluate the reasons why there is currently a shortage of preschool teachers in Latvia. Research methods: theoretical information identification, analysis, deduction; analysis of statistical data, empirical research (questionnaires, interviews), collection and analysis of obtained data. The study found that the most common reasons for preschool teachers to work in kindergartens are excessive physical and psychological stress / working conditions, low pay, responsibility and the specifics of the job in general. Early careers (mentoring, psychological support, gradual "introduction" of young professionals into the teaching profession's specific practice), well-thought-out recruitment and retention policies (competitive pay group reduction, etc.), it would be desirable to involve the media in order to organize the education system in order to promote the profession. Keywords: preschool teacher, teacher shortage. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības vadība | |
dc.subject | pirmsskolas izglītības skolotājs | |
dc.subject | kognitīvās prasmes | |
dc.subject | pirmsskolas izglītības skolotāja darba specifika | |
dc.subject | atbalsta sistēma skolotāju atbalstam | |
dc.title | Pirmsskolas izglītības skolotāju trūkums pirmsskolas izglītības iestādēs: cēloņi un risinājumi | |
dc.title.alternative | Lack of preschool teachers in pre-primary education institutions: causes and solutions | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |