• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iecietības veicināšana 1.-3. klasēs

Thumbnail
View/Open
299-73233-Klavina_Zane.Katrine_zk18017.pdf (1.616Mb)
Author
Kļaviņa, Zane Katrīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Zanes Katrīnes Kļaviņas maģistra darba “Iecietības veicināšana 1.-3. klasēs” mērķis – izpētīt 1.-3. klašu skolēnu iecietības veidošanos un tās veicināšanas iespējas. Teorētiskajā daļā analizēts iecietības jēdziens, raksturojot iecietības veidošanos un veicināšanu sākumizglītības posmā. Pētījums par iecietības veicināšanu 1.-3. klasēs tika veikts Rīgas “X” vidusskolā un tika izmantotas pētījuma metodes: anketēšana, intervēšana, fokusgrupas intervēšana un ekspertatzinuma metode. Pētījumā piedalījās skolas 1.-3. klašu skolēni, viņu vecāki un pedagogi, kā arī skolas atbalsta personāls un administrācija. Pētījumā secināts, ka iecietības trūkums 1.-3. klasēs vērojams ik dienu, līdz ar to nepieciešams mērķtiecīgi plānot un veikt iecietību veicinošas aktivitātes. Apvienojot darba teorētiskajā daļā un empīriskajā pētījumā gūtos rezultātus, izstrādāta iecietības veicināšanas programma Rīgas „X” vidusskolas 1.-3. klasēm.
 
The aim of Zane Katrine Klavina's Master's Thesis “Promoting Tolerance in Grades 1.-3.” is to study the development of tolerance among pupils in grades 1.-3. and ways to promote it. The theoretical part analyzes the concept of tolerance, describing the development and promotion of tolerance in primary education. The empirical findings part analyzes the results of the study conducted on promoting tolerance in grades 1.-3. in Riga’s “X” Secondary school. The following research methods were used: questionnaire, interview, focus group interview and expert opinion method. The study involved the parents and educators of 1.-3. grade students, as well as the school support staff and administration. The study concludes that lack of tolerance in grades 1.-3. has been noticed regularly, so there is a need for purposeful planning and organisation of tolerance promoting activities. Combining the results obtained in the theoretical part of the thesis and the empirical research, a tolerance promotion program for Riga "X" Secondary school grades 1.-3. has been created.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49125
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV