Metodiskais darbs dabaszinātnēs pirmsskolas izglītības iestādēs
Author
Birjukova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs izstrādāts par tēmu „Metodiskais darbs dabaszinātnēs pirmsskolas izglītības iestādēs”, veikts teorētisks un empīrisks pētījums, lai noskaidrotu ieteicamākās metodes dabaszinību mācību procesa uzlabošanai pirmsskolā. Darba struktūru veido ievads, 3 nodaļas, nobeigums, literatūras un avotu saraksts, kā arī 9 pielikumi. Darba apjoms (bez pielikumiem) 77 lpp. Pirmajā nodaļā, balstoties uz literatūras analīzi, pamatota dabaszinību lielā loma pirmsskolā un izvērtētas dažādas dabaszinību mācīšanas tradīcijas. Otrajā nodaļā analizēts dabaszinību mācīšanas metodiskais darbs pirmsskolā. Trešā nodaļa veltīta veiktajam empīriskajam darbam – pedagogu aptaujas rezultātu analīzei. Nobeigumā sniegtas rekomendācijas dabaszinību mācību procesa un organizācijas uzlabošanai pirmsskolā, ieteikumi bērnu prasmju novērtēšanai. Pielikumos pievienotas pētījuma rezultātā izstrādātās bērnu sasniegumu vērtēšanas lapas un Dabaszinību gada plāns. Atslēgas vārdi: dabaszinības, dabaszinību mācību metodiskais darbs pirmsskolā, bērnu dabaszinību sasniegumu vērtēšana pirmsskolā. Theoretical and empirical research has been carried out within Master Thesis on the theme “Methodological Work in Teaching Science in Preschool” to identify the recommended methods for improvement of teaching Science in preschool. The Thesis comprises Introduction, 3 chapters, Conclusion, List of references and sources, as well as 9 appendices, and covers 77 pages (without appendices). The First Chapter, based on literature analysis, substantiates the major role of Science in preschool and evaluates different science teaching traditions. The Second Chapter deals with the methodological work of teaching Science in preschool. The Third Chapter is devoted to the accomplished empirical work and presents result analysis of the educator’s survey. The Conclusion provides recommendations for improving the learning process of Science education in preschool, and suggestions for Evaluation of children's skills. The appendices include examples of an Annual Plan for Teaching Sciences and Assessment Sheets.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstība āra nodarbībās
Dedele, Leonora (Latvijas Universitāte, 2023)Darba autors: Leonora Dedele Darba nosaukums: 3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstība āra nodarbībās Zinātniskais vadītājs: Daiga Kalniņa Darba mērķis: izpētīt 3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstības iespējas ... -
Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas
Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ... -
4-5 gadīgu bērnu pasaku dramatizēšanas stāstītprasmes veicināšana pirmsskolā
Jēkabsone, Velta (Latvijas Universitāte, 2018)Kvalifikāciju darba autore: Velta Jēkabsone Kvalifikācijas darba nosaukums: Četru un piecgadīgu bērnu pasaku dramatizēšanas stāstītprasmes veicināšanai pirmsskolā. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt ...