Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorEigita-Kupča, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:02Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75288
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50464
dc.description.abstractDiplomdarba temats. ''Skaņu [s] un [z] fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana 5-6 gadus veciem bērniem vingrinājumos un rotaļās''. Darba autore: Vineta Eigita-Kupča Zinātniskā vadītāja: Lektore, Mg.pead. Ilze Vilka Darba mērķis. Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas skaņu [s] un [z] izrunas sekmēšanai. Diplomdarbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Mērķa sasniegšanai darba teorētiskajā daļā tika izzinātas un analizētas dažādu psihologu, pedagogu un logopēdu prakstiskās darbības un pētījumu apraksti. Empīriskajā daļā darba autore veic patstāvīgo logopēdiskās korekcijas darbību. Hipotēze: Priekšējo mēleņu izrunas korekcija noritēs sekmīgāk, ja: logopēds izzinās bērnu priekšējo mēleņu izrunas īpatnības logopēds izmantos atbilstīgus vingrinājumus un rotaļas koriģējoši attīstošajā darbībā Pētījuma uzdevumi 1. Izzināt dažādu autoru atziņas par priekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršanu 2. Analizēt literatūru par vingrinājumu un rotaļas nozīmi logopēda koriģējoši attīstošajā darbībā 3. Veikt pētījumu par priekšējo mēleņu izrunas korekcijas iespējām 5-6 gadus veciem bērniem vingrinājumos un rotaļās 4. Apkopot un analizēt pētījumā iegūtos datus Pētījuma metodes Teorētiskā Literatūras analīze problēmas kontekstā Empīriskās novērošana Darba teorētiskajā daļā raksturota vispusīga bērna attīstība, kā arī fonētiski fonematiskā attīstība, kā arī vingrinājumu un rotaļu apraksts. Tiek pētīta zinātniskā literatūra pedagoģijā un psiholoģijā, aprakstot bērna attīstības likumsakarības, fonētiski fonemātiskās runas attīstības raksturojumu, vingrinājumu un rotaļu nozīmi. Praktiskajā daļā pēc izvirzītajiem kritērijiem tiek analīzēta bērna novērošanas rezultāti fonētiski fonemātiskajā attīstībā vingrinājumos un rotaļās. Darbam izvirzītā hipotēze apstiprinājās! Darba nozīmīgums: izmantojams ikdienas logopēdiskās korekcijas darbā ar bērniem fonētiski fonemātiskajā mazattīstībā, skaņu [s] un[z] apguvē, nostiprināšanā un iekļaušanu runā. Diplomdarba apjoms: 95 lappuses, 8 attēli, 3 tabulas, 77 literatūras avoti Atslēgas vārdi: fonētiski fonemāmātisko traucējumu novēršana, skaņu [s] un [z] fonētiski fonemātiskie traucējumi, 5 – 6 gadus veci bērni, vingrinājumi un rotaļas bērna attīstībā, fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana vingrinājumos, fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana rotaļās.
dc.description.abstractThes theme of diploma paper: Correction of sounds [s] and [z] phonetic phonemic in 5-6 years olds in exercises and plays Author of work: Vineta Eigita-Kupča Scientific adviser: Lecturer, Mg.pead. Ilze Vilka Aim of the research: Theoretically study and explore the development and phonetic phonemic of the 5-6 years old children using exercises and plays Diploma paper consists of two parts- theoretical part and empirical part Hypothesis: Correction of articulation of front lingual consonants will be more successful if: the logopper will know the peculiarities of the phonetic pronunciation of the front lingual consonants of the children the logopper will use appropriate exercises and plays in remedial development Tasks: Research methodology: 1. Theoretical: research and analysisof the pedagogical and psychological literature and sources 2. Empirical: pedagogical observation, pedagogical trial, processing and analysis of the research data The theoretical part of the work describes the essence and development of children and phonetic phonemic and description of exercises and plays. Scientific literature in pedagogy and psychology is being studied, describing the legality of the child's development, the characterisation of the development of a phonetic phonemic speech, the importance of exercise and playing. The practical part analyses the results of monitoring a child in phonetic phonetic development in exercises and games. The work hypothesis was confirmed. Importance of work: to be used in day-to-day logopedic correction work in primary school for the phonetic phonemic of sound [s] and [z] of the 5-6 years old children to use of the exercises and plays. The diploma paper consists of 95 pages, 8 illustration, 3 annexes, 77 literature sources Key words: prevention of phonetic phonemic interference, phonetic phonemic disorder of sound [s] and [z], children 5 to 6 years old, exercises and games in the development of child, prevention of phonetic phonetic interference in exercises, prevention of phonetic malfunctions in games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectfonētiski fonemāmātisko traucējumu novēršana
dc.subjectskaņu [s] un [z] fonētiski fonemātiskie traucējumi
dc.subjectfonētiski fonemātisko traucējumu novēršana rotaļās
dc.subjectfonētiski fonemātisko traucējumu novēršana vingrinājumos
dc.subject5 – 6 gadus veci bērni
dc.titleSkaņu [s] un [z] fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana 5-6 gadus veciem bērniem vingrinājumos un rotaļās
dc.title.alternativeCorrection of sounds [s] and [z] phonetic phonemic in 5-6 years olds in exercises and plays
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record