• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas Bankas komunikācija ar jauniešu auditoriju

Thumbnail
View/Open
309-78128-Maskovska_Kima_km17083.pdf (3.102Mb)
Author
Maskovska, Kima
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir: “Latvijas Bankas komunikācija ar jauniešu auditoriju”. Darbā tiek noskaidrots, kas ir komunikācija, sabiedriskās attiecības, jauniešu auditorija. Izmantota tiek Grunig teorija. Darbā secināts, ka Latvijas Banka, komunikācijai ar jauniešiem, izmanto plašu instrumentu klāstu. Daļēji tie atbilst jauniešu auditorijas prasībām un vēlmēm, atsverot sociālos medijus un bankas mājaslapas. Puse jauniešu auditorijas banku zina, un daļa izprot tās funkcijas, savukārt, otra puse ar banku vai tās komunikāciju nekad nav saskarusies. Banku vērtē pozitīvi, tās komunikāciju mazāk – atkarībā no tēmas sarežģītības pakāpes, jo to neizprot. Paralēles savelkamas ar zemu ekonomikas zināšanu līmeni. Atslēgas vārdi: ORGANIZĀCIJU KOMUNIKĀCIJA, SABIEDRISKĀS ATTIECĪBAS, JAUNIEŠU AUDITORIJA, IZPRATNE, INFORMĒTĪBA
 
ANOTATION The subject of bachelor’s thesis is: “Communication of the Bank of Latvia with youth audience”. In the thesis it is clarified what is communication, public relations, youth audience, awareness and understanding. The thesis concludes that the Bank of Latvia uses many communication tools for youth audience. Partly these communication tools are in line with the expectations of youth’s audiences. Half of the them know the Bank of Latvia - part of them understand its functions. The other side has never come into contact with the bank or its communications. The bank is viewed positively, its communications less, depending on the complexity of the subject. Parallels can be drawn up with the low levels of economic knowledge. Key words: ORGANIZATION COMMUNICATION, PUBLIC RELATIONS, YOUTH AUDIENCE, AWARENESS, UNDERSTANDING
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51437
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV