• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo mediju loma starptautiskajā uzņēmējdarbībā

Thumbnail
View/Open
303-78786-Gaile_Ieva_ig17099.pdf (1.670Mb)
Author
Gaile, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inese
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Sociālie mediji ir pārveidojuši indivīdu mijiedarbību un komunikāciju visā pasaulē, tādējādi ietekmējot arī uzņēmējdarbību. Pieaugot to popularitātei un lietojumam, attiecīgi reaģē piedāvājums un attīstās ar tiem saistīti pakalpojumi un jaunas profesijas. Darbs iekļauj arī sociālo mediju lomu starptautiskajā tūrismā, kas, autores prāt, ir ļoti nozīmīga nozare un izteikti tiek pakļauta sociālo mediju ietekmei. Pētījuma mērķis ir izpētīt pasaulē populāru sociālo mediju ietekmi uz patērētāju uzvedību, reklāmu industriju un uzņēmējdarbību, ņemot vērā lietotāju paaudzes. Kā arī ar anketu un interviju palīdzību pārbaudīt, vai pasaules sociālo mediju radītās tendences ir saskatāmas arī Latvijā. Rezultātā tika noskaidrots, ka sociālie mediji atvieglo starptautiskās darbības uzsākšanu un norisi, iespaido patērētājus un rada jaunas mārketinga tendences.
 
Social media has transformed the way individuals interact and communicate around the world, affecting business as well. As their popularity and use increase, so does the supply, related services and new professions. Research includes also the role of social media in international tourism, which, according to the author, is a very important industry and is strongly exposed to the influence of social media. The aim of the study is to investigate the impact of popular social media on consumer behavior, the advertising industry and business, taking into account generations of users. And with the help of questionnaires and interviews to check whether the world social media tendencies are applied in Latvia. As a result, it was found that social media facilitates the start-up and operation of international activities, affects consumers and creates new marketing trends.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52950
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV