• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītības kvalitāte privātajās un valsts izglītības iestādēs Rīgas pilsētā

Thumbnail
View/Open
299-79038-Krongorne_Viktorija_vh19008.pdf (1.947Mb)
Author
Krongorne, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Privātā izglītība Latvijā un citviet pasaulē ir jau normāla izglītības tendence, kas demokrātiskā sabiedrībā atstāj izvēli apmeklēt valsts skolu vai privāti pārvaldītu skolu. Būtiski saprast šīs izvēles pamatojumu un palīdzēt sabiedrībai vērtēt izglītības kvalitāti gan privāti, gan valstsi pārvaldītām skolām, kā arī nozīmīgi ir pētīt izglītības kvalitāti uz pierādījumiem balstītu izglītības politikas lēmumu pieņemšanā. Izglītības vides faktori ir saistāmi ar izglītības kvalitātes rādītāju konkrētajā izglītības iestādē vai valstī kopumā. Maģistra darba mērķis: Salīdzināt izglītības kvalitāti privātajās un valsts izglītības iestādēs Rīgā. Pētījuma objekts: Izglītības kvalitāte. Pētnieciskais jautājums: Kādas un cik nozīmīgas atšķirības izglītības kvalitātē ir valsts un privātajās izglītības iestādēs Latvijā? Maģistra darba struktūru veido 4 pamatnodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Maģistra darba pamatteksts izklāstīts 84 lappusēs, darbā iekļauta 1 tabula, 15 attēli un pievienoti 6 pielikumi. Literatūras un avotu sarakstā iekļautas 55 vienības, no kurām 41 avots ir svešvalodā. 1. nodaļā raksturots privātais un valsts sektors Latvijā. 2. nodaļā raksturota izglītības iestādes darbības kvalitāte, kas sevī ietver izglītības kvalitātes definīcijas un teorētiskās pamatnostādnes, izglītības vides raksturojošo faktoru analīzi. 3. nodaļā analizētas privātskolu un valsts skolu atšķirības starptautisko pētījumu kontekstā. 4. nodaļā analizētas privātskolu izglītības vides atšķirības no OECD PISA 2018 veiktā pētījuma Latvijas valsts skolās. Atslēgvārdi: privāto un valsts izglītības iestāžu atšķirības, izglītības kvalitāte, izglītības vides faktori, disciplinārais klimats, pedagogu mācīšana, skolēnu motivācija, psiholoģiskais mikroklimats skolā.
 
Private education in Latvia and elsewhere in the world is already a normal educational trend, which in a democratic society leaves the choice to attend a public school or a privately managed school. It is important to understand the rationale for this choice and to help the society understand the quality of education in both private and public schools, and it is important to study the quality of education in evidence-based education policy-making. Factors of the educational environment are related to the indicator of the quality of education in a particular educational institution or in the country as a whole. The aim of the master's thesis: To compare the quality of education in private and public educational institutions in Riga. The object of research: Quality of education. The research question: What and how significant are the differences in the quality of education in public and private educational institutions in Latvia? The structure of the master's thesis consists of 4 main chapters, conclusions and proposals. The main text of the master's thesis is presented on 84 pages, the work includes 1 table, 15 figures and 6 appendices. The list of literature and sources includes 55 items, of which 41 sources are in a foreign language. Chapter 1 describes the private and public sector in Latvia. Chapter 2 describes the quality of the educational institution's activities, which includes definitions of the quality of education and theoretical guidelines, analysis of the factors characterizing the educational environment. Chapter 3 analyzes the differences between private and public schools in the context of international research. Chapter 4 analyzes the differences in the educational environment of a sample of private schools from the OECD PISA 2018 study in Latvian public schools. Keywords: differences between private and public educational institutions, quality of education, factors of educational environment, disciplinary climate, teacher teaching, student motivation, psychological microclimate at school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53191
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Izglītības zinātnes sekcijas materiāli: Latvijas Universitātes 56. zinātniskā konference ,1997.gada 3.oktobris 

    Latvijas Universitāte; Izglītības pētniecības institūts; Grīnfelds, Andris; Kangro, Andris; Ceļdoma, Inta (L U Izglītības pētniecības institūts, "Mācību grāmata", 1997)
    Saturs: prof., Dr. habil. phys. Juris Zaķis Izglītība: zinātne vai valsts pārvaldes funkciju sfēra? 4 doc, Dr. paed. Oskars Zids Izglītības pētniecība un izglītības iestāžu darbība 7 doc, Dr. phys. Andris Kangro Izglītības ...
  • Ģeometrisko figūru apguve āra vidē pirmsskolas izglītības 2.posmā 

    Tauriņa, Zane (Latvijas Universitāte, 2025)
    Kvalifikācijas darba autore Zane Tauriņa, apskatījusi ģeometrisko figūru apguves iespējas āra vidē pirmsskolas izglītības 2. posmā. Šī darba ietvarā autore devusi ieskatu teorētisko atziņu kopsavilkumā par āra vides pozitīvo ...
  • Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas 

    Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)
    Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV