• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvadītu mācīšanos veicinoša āra vide pirmsskolas izglītības iestādē 3 līdz 4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-79704-Circene_Liga_lc18030.pdf (1008.Kb)
Author
Circene, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba “Pašvadītu mācīšanos veicinoša vide pirmsskolā 3 līdz 4 gadus veciem bērniem” mērķis ir izpētīt 3 līdz 4 gadus vecu bērnu gatavību pašvadītām mācībām un veidot optimālus apstākļus X pirmsskolas izglītības iestādē šīs prasmes apguvei āra apstākļos. Pētījumā autore apskata iespējas pirmsskolā efektīvi organizēt mācību vidi nodarbībām brīvā dabā atbilstoši kompetencēs balstītai pieejai mācībām, akcentējot pašvadītas mācīšanās prasmju apguvi 3-4 gadus veciem bērniem. Šim nolūkam autore pētījusi pašvadītas mācīšanās prasmju ietekmi uz mācību procesu un apzinājusi vienas pirmsskolas iestādes āra laukuma potenciālu pašvadītu mācīšanos veicinošas vides nodrošināšanai. Pētījumā izmantotās metodes - teorētiskās literatūras avotu analīze, anketēšana, ekspertatzinumu metode. Atslēgvārdi: Pašvadīta mācīšanās, mācību vide, āra vide, kompetence.
 
The aim of the diploma work "A self-directed environment for pre-school children aged 3 to 4 years is to explore the readiness of children aged 3 to 4 years to receive self-management and to create optimal conditions for X in pre-school education for the acquisition of this skills outdoors. The author of the study examines the possibilities of effectively organising the learning environment for outdoor activities in pre-school, in line with the competence-based approach to learning, with an emphasis on the acquisition of self-directed learning skills for 3-4 year-olds. To this end, the author has studied the impact of self-directed learning skills on the learning process and has identified the potential of one pre-school institution for providing an outdoor environment for self-d learning. In the study, the methods of use - analysis of theoretical literature sources, questionnaire, expert analysis method.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53389
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV