• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Attiecību kvalitātes ar vadītāju saistība ar darbinieka identifikāciju ar organizāciju un apmierinātību ar darbu HORECA nozarē Latvijā.

Thumbnail
View/Open
303-81323-Minikovica_Aija_af06022.pdf (2.015Mb)
Author
Minikoviča, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Cekuls, Andrejs
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis ir novērtēt attiecību kvalitātes ar vadītāju saistību ar darbinieku identifikāciju ar organizāciju un apmierinātību ar darbu HORECA nozarē Latvijā, kā arī sniegt priekšlikumus vadītāju un darbinieku savstarpējo attiecību kvalitātes uzlabošanai HORECA nozarē Latvijā. Teorētiskajā daļā raksturota HORECA nozare, apskatītas identifikācijas ar organizāciju, attiecību kvalitātes ar vadītāju, apmierinātības ar darbu teorijas, saistītās definīcijas un izvirzīti novērtējuma kritēriji. Empīriskajā daļā analizēta attiecību kvalitāte ar vadītāju, identifikācija ar organizāciju un apmierinātība ar darbu, noskaidroti ekspertu ieteikumi attiecību kvalitātes ar vadītāju celšanai. Atslēgas vārdi: attiecību kvalitāte ar vadītāju, identifikācija ar organizāciju, apmierinātība ar darbu, HORECA.
 
The main objective of master’s thesis is to evaluate the connection between relationship quality with manager and organizational identification and job satisfaction within HORECA industry in Latvia, also to make proposals for improvement of manager – employee relationship quality within HORECA industry in Latvia. Within theoritical part HORECA industry is described, also organizational identification, relationship quality with manager and job satisfaction theories, related definitions and evaluation criteria are explored. Within empirical part relationship quality with manager, organizational identification and job satisfaction is analysed, experts’ suggestions to improve relationship quality with managers are clarified. Key words: Relationship quality with manager, organizational identification, job satisfaction, HORECA.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54908
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV