• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-sports, tā biznesa iespējas Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-81798-Draudins_Kaspars_kd19026.pdf (2.724Mb)
Author
Draudiņš, Kaspars
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Rupeika-Apoga, Ramona
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
E-sports ir jauna izklaides sfēra, līdz ar to parādās jautājumi par tā vietu tirgū un tā iespējamo auditoriju. Informācijas un datu trūkums par e-sporta tirgu, maksātspējīgo auditoriju un investīciju iespējām bremzē nozares attīstību Latvijā. Pētījuma mērķi ir izpētīt e-sporta biznesa iespējas, pierādīt e-sporta biznesa potenciālu un veicināt tā attīstību Latvijā. Pētījuma rezultāti atklāj nozares straujo izaugsmi un potenciālu. Pasaules piemēri rāda, ka investīciju un sponsoru darījumu skaits ik gadu palielinās, tomēr Latvijas tirgū šis straujais lēciens nav noticis, lai arī vietējo videospēļu spēlētāju ieinteresētība un maksātspēja e-sportā ir augsta. Atslēgas vārdi: e-sports, investīcijas, finansējums, ieņēmumi, profesionāls spēlētājs, profesionāla komanda, organizācijas, sponsorēšana, e-sporta pasākumi, zīmoli, e-sporta produkti, mediji.
 
E-sports is a new branch of entertainment, so questions about its place in the market and its potential audience are emerging. Lack of information and data on the e-sports market, solvent audience and investment opportunities slow down the development of the industry in Latvia. Master thesis aims to explore the business side of e-sports, prove its business potential and promote its development in Latvia. The results of the study reveal the rapid growth and potential of the industry. World examples show that the number of investment and sponsorship transactions is increasing every year, however, this rapid jump has not taken place in the Latvian market, although the interest and solvency of local video game players in e-sports is high. Key-words: e-sports, investments, financing, revenue, professional player, professional team, organizations, sponsorship, e-sports events, brands, e-sports products, media.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54989
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV