5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālā mācīšanās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Grūbe, Laine
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālā mācīšanās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā” mērķis ir apzināt 5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālo mācīšanos pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba teorētiskā bāze balstīta pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā par bērnu sociāli emocionālo attīstību un tās veicinošajām metodēm, pielāgojot CASEL (ASV Akadēmiskās, sociālās un emocionālās mācīšanās sadarbības kooperācija) izstrādātas sociāli emocionālās kompetences, kā arī vairāku nozares pētnieku un profesionāļu noteiktās metodes un teorijas sociāli emocionālās kompetences veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma rezultāti pierādīja, ka, izmantojot pielāgotās metodes un pastiprināti pievēršot uzmanību sociāli emocionālajai kompetencei pedagoģiskajā procesā, novērojama pozitīva ietekme uz bērna sociāli emocionālās kompetences attīstību. The aim of this research called “Socio-Emotional Learning of Children Aged 5-6 in the Pre-School Pedagogical Process” is to identify the socio-emotional learning of children aged 5-6 in the pre-school pedagogical process. The theoretical part of this research is based on pedagogically psychological literature of the children’s socio-emotional development and methods of promoting it by adapting CASEL (Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning) created socio-emotional competencies. Various field researchers’ and professionals’ methods and theories regarding socioemotional competence development for preschool children were used as well. The results of the study demonstrated that the use of adapted methods and increased focus on socio-emotional competence in the pedagogical process has positive impact on the development of a child’s socio-emotional competences.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Indivīda emocionālā intelekta saistība ar partnera emocionālā intelekta rādītājiem un attiecību kvalitātes novērtējumu partnerattiecībās Latvijā
Veiguļa-Bernāne, Lelde (Latvijas Universitāte, 2016)Pētījuma mērķis ir izpētīt saistību starp Iezīmju Emocionālā Intelekta pašnovērtējuma rādītājiem un Iezīmju Emocionālā intelekta partnera novērtējuma rezultātiem romantiskajās partnerattiecībās esošiem cilvēkiem Latvijā. ... -
Mātes kompetences izjūtas, mātes – bērna emocionālās pieejamības un bērna uzvedības izmaiņas pēc mātes piedalīšanās vecāku mācību programmā „Bērna emocionālā audzināšana”
Skreitule-Pikše, Inga (Latvijas Universitāte, 2011)Galvenais disertācijas mērķis bija izpētīt pēc māšu piedalīšanās vecāku mācību programmā konstatēto izmaiņu savstarpējās saistības un pārbaudīt dažādu faktoru ietekmi uz šīm izmaiņām. Iegūtie rezultāti parādīja, ka pēc ... -
Apkalpošanas sfēras darbinieku emocionālā intelekta saistība ar emocionālā darba stratēģiju izvēli un izdegšanas sindromu
Ņižņika, Jeļena (Latvijas Universitāte, 2012)Bakalaura darba mērķis ir apskatīt saistības starp emocionālā darba stratēģiju izvēli, izdegšanas sindromu un emocionālo intelektu. Pētījumā piedalījās apkalpošanas sfēras darbinieki, ar darba stāžu ne mazāk kā pusgads. ...