• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izaicinājumi sociālā tīkla vietnes Facebook lietotāju medijpratībai: jauniešu pieredzes un paradumu analīze

Thumbnail
View/Open
309-82922-Skruzmane_Laura_ls17122.pdf (593.6Kb)
Author
Skruzmane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ņikišins, Jurijs
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir “Izaicinājumi sociālā tīkla vietnes Facebook lietotāju medijpratībai: jauniešu pieredzes un paradumu analīze”. Darba mērķis ir izpētīt sociālā tīkla vietnes Facebook lietotāju saskarsmi ar medijpratību saistītiem izaicinājumiem, analizējot Facebook lietošanas pieredzi un paradumus. Teorijas nodaļā tiek aplūkotas teorētiskās atziņas par informācijas jeb zināšanu plaisas teoriju un kognitīvās disonanses teoriju. Empīrisko datu ieguves metode ir 10 daļēji strukturētās intervijas. Pētījumā secināts, ka jauniešu pieredzē viltus ziņām novērojamas tādas izpausmes kā maldinoši virsraksti, manipulācija ar faktiem un atsauču trūkums. Algoritmam novērojamas izpausmes ar ierakstu piedāvājumiem “Ieteikts Tev”, iepriekš meklētā informācijas un satura atkārtošanās. “Filtra burbuļa” izpausmes ir sociālās fragmentācijas samazināšanās. Atslēgvārdi: medijpratība, sociālie mediji, sociālā tīkla vietne Facebook, jaunieši
 
The topic of the work is "Challenges to social networking site Facebook users media literacy: analysis of youth experience and habits". The aim of the work is to explore the social networking site Facebook users exposure to media literacy challenges by analyzing the experience and habits of using Facebook. The theory chapter examines the theoretical findings in knowledge gap theory and cognitive dissonance theory. The method of obtaining empirical data is 10 semi –structured interviews. The study concludes that youth experiences of fake news include misleading headlines, manipulation of facts and lack of references. The algorithm has manifestations with "Recommended for you" offers, previously searched information and repetition of content. Manifestation of the "filter bubble" is a reduction of social fragmentation. Keywords: media literacy, social media, social networking site Facebook, youth
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56259
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV