Show simple item record

dc.contributor.advisorŅikišins, Jurijs
dc.contributor.authorSkruzmane, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:07:18Z
dc.date.available2021-07-02T01:07:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82922
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56259
dc.description.abstractDarba tēma ir “Izaicinājumi sociālā tīkla vietnes Facebook lietotāju medijpratībai: jauniešu pieredzes un paradumu analīze”. Darba mērķis ir izpētīt sociālā tīkla vietnes Facebook lietotāju saskarsmi ar medijpratību saistītiem izaicinājumiem, analizējot Facebook lietošanas pieredzi un paradumus. Teorijas nodaļā tiek aplūkotas teorētiskās atziņas par informācijas jeb zināšanu plaisas teoriju un kognitīvās disonanses teoriju. Empīrisko datu ieguves metode ir 10 daļēji strukturētās intervijas. Pētījumā secināts, ka jauniešu pieredzē viltus ziņām novērojamas tādas izpausmes kā maldinoši virsraksti, manipulācija ar faktiem un atsauču trūkums. Algoritmam novērojamas izpausmes ar ierakstu piedāvājumiem “Ieteikts Tev”, iepriekš meklētā informācijas un satura atkārtošanās. “Filtra burbuļa” izpausmes ir sociālās fragmentācijas samazināšanās. Atslēgvārdi: medijpratība, sociālie mediji, sociālā tīkla vietne Facebook, jaunieši
dc.description.abstractThe topic of the work is "Challenges to social networking site Facebook users media literacy: analysis of youth experience and habits". The aim of the work is to explore the social networking site Facebook users exposure to media literacy challenges by analyzing the experience and habits of using Facebook. The theory chapter examines the theoretical findings in knowledge gap theory and cognitive dissonance theory. The method of obtaining empirical data is 10 semi –structured interviews. The study concludes that youth experiences of fake news include misleading headlines, manipulation of facts and lack of references. The algorithm has manifestations with "Recommended for you" offers, previously searched information and repetition of content. Manifestation of the "filter bubble" is a reduction of social fragmentation. Keywords: media literacy, social media, social networking site Facebook, youth
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectmedijpratība
dc.subjectsociālie mediji
dc.subjectsociālā tīkla vietne Facebook
dc.subjectjaunieši
dc.titleIzaicinājumi sociālā tīkla vietnes Facebook lietotāju medijpratībai: jauniešu pieredzes un paradumu analīze
dc.title.alternativeChallenges to social networking site Facebook users media literacy: analysis of youth experience and habits
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record