• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogu pašizjūtas, stresa un apmierinātības ar darbu novērtējums attālinātā mācību procesā

Thumbnail
View/Open
299-85668-Svarce_Iveta_ib05101.pdf (1.784Mb)
Author
Švarce, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
No pedagogu pašizjūtas, stresa pārvarēšanas un apmierinātības ar darbu ir atkarīga, ne tikai konkrētā darbinieka, bet visas izglītības kvalitāte un efektivitāte kopumā. Pētījuma „Pedagogu pašizjūtas, stresa un apmierinātības ar darbu novērtējums attālinātā mācību procesā” mērķis, izpētīt pedagogu pašizjūtu, stresu un apmierinātību ar darbu attālinātā mācību procesā. Mērķa sasniegšanai tika veikta literatūras analīze, skolotāju aptauja, intervijas ar pedagogiem, datu apstrāde un iegūto rezultātu analīze. Darba ietvaros tika izpētīta pedagogu pašizjūta, stress un apmierinātība ar darbu, izstrādāti priekšlikumi pedagogu pašizjūtas, apmierinātības ar darbu un stresa pārvarēšanas uzlabošanai skolā. Darba apjoms ir 88 lappuses un tas sastāv no 4 nodaļām un tā tapšanā izmantoti 133 literatūras avoti.
 
From educators sense of well-being, stress management and job satisfaction depend, not only for the quality and effectiveness of the individual staff member, but for the whole education. The aim of the study "Assessment of teachers' prosperity, stress and job satisfaction in remote learning" is to investigate teachers’ well-being, stress and job satisfaction in remote learning. To achieve the goal, the literature analysis, teacher survey, interviews with pedagogues, data processing and analysis of the obtained results were carried out. The study focused on teachers' well-being, stress and job satisfaction, and developed proposals to improve teachers’ well-being, job satisfaction and stress management at school. The volume of the work is 88 pages and it consists of 4 chapters and 133 literature sources were used in its creation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57636
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV