• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma "Melnā Govs" zīmola un tā patērētāju viedokļu analīze

Thumbnail
View/Open
309-88812-Saltane_Sanita_sm14057.pdf (16.97Mb)
Author
Šaltāne, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lāma, Elza
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek pētīts un analizēts uzņēmuma SIA “Melnā Govs” zīmols, tā patērētāju loks un uzņēmuma uztvere patērētāju vidū. Pētījuma mērķis ir noskaidrot uzņēmuma “Melnā Govs” patērētāju uztveri par zīmolu un tā produktiem. Papildus tam tiks analizēts pats uzņēmums un tā komunikācija ar patērētājiem. Teorijas daļā tiks apskatīta teorija par zīmola definīciju, identitāti, tēlu, kā arī atsevišķa sadaļa par patērniecību. Pētījuma rezultātā tika noteikts, ka patērētāji, lai gan līdz galam varbūt nav iepazinuši “Melnā Govs” zīmolu, taču ir ļoti pretimnākoši un ieinteresēti izmēģināt to, līdz ar to šī darba pētījuma ietvaros tika noskaidrots, ka zīmolam ir izveidojies pozitīvs tēls. Atslēgas vārdi: “Melnā Govs”, gaļas fabrika, zīmols, patērētāju uztvere.
 
The theme of this bachelor’s thesis is – Company “Melna Govs”: brand analysis and perception among consumers. The theory part will cover the theory of brand definition, identity, image, as well as a separate section about consumption. The aim of this research is to find out the consumer perception of the company “Melna Govs” about the brand and its products. In addition, the company itself and its communication with consumers will be analyzed. The study found that consumers, although they may not be completely familiar with the “Melna Govs” brand, are very receptive and interested in trying their products, so this study found that the brand has a positive image. Keywords: “Melna Govs”, meat factory, brand, consumer perception.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60218
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV