Tehnoference bērna (7 - 10 gadi) sociālo prasmju veidošanās kontekstā
Автор
Pētersone, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums - “Tehnoference bērna (7 – 10 gadi) sociālo prasmju veidošanās kontekstā”. Pētījuma mērķis - izpētīt tehnoferences ietekmi uz 7 – 10 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veidošanos. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizētas citu pētnieku atziņas par tehnoferences jēdzienu un būtību, digitālo tehnoloģiju lietošanas paradumiem un sociālo prasmju konceptu. Pētījuma empīriskajā daļā tika realizēta vecāku intervija un tiešsaistes aptauja, lai gūtu priekšstatu par digitālo tehnoloģiju lietošanas paradumiem un komunicēšanu ģimenē. Apkopojot iegūto informāciju, autore izstrādāja rekomendācijas vecākiem, kas varētu palīdzēt samazināt tehnoferenci ģimenes ikdienas komunikācijā. Pētījuma noslēgumā tiek secināts, ka tehnoferences laikā jebkura komunikācija ir pastarpināta, tādēļ ilgtermiņā tas var negatīvi ietekmēt bērnu sociālās prasmes. Research paper title – “Technoference in the Context of the Development of Child's (7 - 10 Years Old) Social Skills”. Aim of the research paper – to explore the influence technoference has on 7 to 10 year old child’s social skills development. The theoretical part of the paper consists of analysis of other researchers idea of technoference, digital technology usage habits and the concept of social skills. The empirical part of the paper consists of an interview of parents and an online survey, to get an idea of digital technology usage habits and communication in the family. After summarizing the obtained data, author develops recommendations for parents, which could help minimize technoference in the family. It is concluded from the obtained data, that during the time of technoference communication weakens, which could negatively affect child’s social skills in the long term.