Matemātisko prasmju veicināšana rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem
Author
Igaune, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Matemātisko prasmju veicināšana rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem”. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt, kādas ir matemātisko prasmju attīstīšanas iespējas rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā, metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par matemātisko priekšstatu veidošanās nosacījumiem pirmsskolā. Darba praktiskajā daļā veikts praktiskais pētījums, lai noskaidrotu, kā iespējams attīstīt matemātiskās prasmes rotaļnodarbībās dabā 4 – 5 gadus veciem bērniem? Pētījums sastāvēja no 3 posmiem: konstatējošā, veidojošā un kontroles pētījuma. Tika izmantotas divas pētījumu metodes – pedagoģiskā darbība un pedagoģiskā novērošana. Pētījumā piedalījās desmit bērni vecumā no 4 – 5 gadiem. Atslēgas vārdi: MATEMĀTISKIE PRIEKŠSTATI, MATEMĀTISKĀS PRASMES, ROTAĻNODARBĪBAS DABĀ, 4 – 5 GADUS VECI BĒRNI. Kvalifikācijas darba apjoms: 32 lpp, 3 attēli, 8 tabulas, 28 literatūras avoti. Title of the research: Developing Mathematical Skills Within Play Lessons in Nature for Children 4 -5 Years of Age. The aim of the research: to find out theoretically and practically the possibilities of developing mathematical skills in play lessons in nature for children 4-5 years of age. The research consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part analyzes the scientific, pedagogical and psychological literature on the conditions for the formation of mathematical perceptions in preschool. In the practical part of the work , a practical study was conducted to find out how to develop mathematical skills in play lessons in nature for children 4-5 years of age. The research consists of three stages: ascertaining, formative and control research. Two research methods were used in the research – pedagogical activity and pedagogical observation. Ten children aged 4-5 years participated in the research. Key words: mathematical perceptions, mathematical skills, play lessons in nature, children 4-5 years of age The qualification thesis consists of 32 pages, 8 tables, 28 bibliography sources.