• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Influenceru funkcijas Latvijas Televīzijas platformas “16+” saturā

Thumbnail
View/Open
309-96538-Ulmane_Lota.Elvira_lu20006.pdf (2.033Mb)
Author
Ulmane, Lota Elvīra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tetarenko-Supe, Anastasija
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Influenceru funkcijas Latvijas Televīzijas platformas “16+” saturā” mērķis ir veikt “Youtube” kanāla “LTV_16plus” videoklipu satura izpēti, kā arī uzzināt auditorijas attieksmi par influenceru izmantošanu šī kanāla saturā un veikt secinājumus par to, cik veiksmīgi tas ir izdevies. Darba teorētiskajā daļā tiek izpētīta divpakāpju plūsmas teorija un tās pielietojums, tāpat arī tiek apskatīta literatūra par sabiedriskajiem medijiem un, kā tie ir attīstījušies līdz mūsdienām, kā arī par influenceriem, auditorijas uzticamību un ietekmi uz tiem. Pētījumā tika izmantota kanāla “LTV_16plus” kontentanalīze, daļēji strukturēta intervija, kā arī tika veikta aptauja.
 
The aim of the bachelor's thesis "Functions of influencers in Latvian Television programme “16+”" is to research the content of "LTV_16plus" video clips of the "Youtube" channel, as well as to find out the audience's views about utilizing influencers in creating the content of this channel and to draw conclusions about how successful it has been. In the theoretical part of the work, the two-stage flow theory and its application are explored, as well as the literature on social media and how it has developed, as well as on influencers, audience trustworthiness and impact made on them. In its methodology, the research applied content analysis of the “LTV_16plus" channel, semi-structured interview, and also conducted a survey.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64651
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV