dc.contributor.advisor | Kiris, Kaspars | |
dc.contributor.author | Reneslācis, Eduards | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:52Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:52Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108635 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70761 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba nosaukums ir “Aklās rakstīšanas prasmju attīstīšana 5. un 6. klases skolēniem datorikas stundās: izaicinājumi Latvijas izglītības sistēmā un starptautiskā pieredze”. Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt aklās rakstīšanas (touch typing) prasmju mācīšanas trūkumu Latvijas skolās, tās nozīmi datorikas nodarbībās 5. un 6. klases posma skolēniem, izcelt iespējas nākotnē ieviest šīs kompetences apguvi iekļaujot to izglītības programmā Latvijā, veikt esošās situācijas analīzi skolās un salīdzināt to ar starptautisko pieredzi. Darbā apskatīti galvenie izaicinājumi, kas kavē aklās rakstīšanas sistemātisku ieviešanu Latvijas skolās, tostarp mācību programmas ierobežojumi, resursu trūkums un skolotāju sagatavotība. Pētījuma empīriskajā daļā tiek veikta izpēte par skolēnu sākotnējo rakstīšanas prasmju līmeni un treniņa ietekmi uz produktivitāti. Balstoties uz pētījuma rezultātiem un citu valstu pieredzi, darbā izstrādāti priekšlikumi efektīvai aklās rakstīšanas prasmju integrācijai datorikas mācību procesā pamatskolas posmā. | |
dc.description.abstract | The title of this bachelor's thesis is "Developing Touch Typing Skills in 5th and 6th Grade Students During Computer Science Lessons: Challenges in the Latvian Education System and International Perspectives." The aim of these thesis is to investigate the lack of structured instruction in touch typing (also known as blind typing) in Latvian schools, to explore its significance in computer science education for 5th and 6th grade students, and to identify opportunities for integrating this competence into the national curriculum. The study provides an overview of the current situation in Latvian schools and compares it with international practices. The thesis examines key challenges hindering the systematic implementation of touch typing in Latvia, including curriculum limitations, lack of resources, and teacher preparedness. The empirical part of the research analyses students’ initial typing proficiency and the impact of regular training on typing speed and accuracy. Based on the findings and international experience, the paper proposes strategies for effectively incorporating touch typing into the computer science curriculum at the primary school level. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | aklā rakstīšana | |
dc.subject | skārien rakstīšana | |
dc.subject | vizuālā rakstīšana | |
dc.subject | rakstīšanas ātrums | |
dc.subject | WPM (vārdi minūtē) | |
dc.title | Aklās rakstīšanas (angļu val. touch typing) prasmju attīstīšana 5. un 6. klases skolēniem datorikas stundās: izaicinājumi Latvijas izglītības sistēmā un starptautiskā pieredze | |
dc.title.alternative | Developing of Touch Typing Skills for 5th and 6th Grade Students in Computer Sciance: Challenges in the Latvian Education System and International Experience | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |