• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dramatizācija rotaļa kā empātijas sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-108968-Libiete-Dubrovska_Dace_dl23003.pdf (1.346Mb)
Author
Lībiete-Dubrovska, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Dramatizācija rotaļa kā empātijas sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem Pētījuma mērķis: pētīt, kā dramatizācijas rotaļas ietekmē empātijas attīstību 5–6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: Vai regulāra, mērķtiecīgi organizēta dramatizācijas rotaļu iekļaušana pirmsskolas izglītības procesā veicina 5–6 gadus vecu bērnu empātiju? Teorētiskajā daļā tiks sniegts empātijas teorētiskais skaidrojums kā arī aplūkota dramatizācijas rotaļas būtība, tās ietekme uz bērna attīstību. Praktiskais pētījums tika īstenots Trikātas pamatskolas vecākajā pirmsskolas grupā “X”, piedaloties 12 bērniem. Darba apjoms: 40 lappuses, 3 tabulas, 6 attēli, 7 pielikumi un 35 literatūras avoti.
 
The title of the research: Dramatic play as tool for development of empathy in 5-6 years old children. The aim of the research: to study how dramatic play affects the development of empathy of 5-6 years old children in pre-school educational institution. Research question: Does a regular, purposefully organized integration of dramatic play in the pre-school education process enhance the development of empathy of 5-6 years old children? The theoretical part of the research provides a theoretical discussion on empathy and reviews the essence of dramatic play, its effects on child’s development. The practical part of the research is carried out in the oldest pre-school age group “X” in Trikata Primary School, the number of participants – 12 children. The wolume of the work consists of 40 pages, 3 tables, 6 images, 7 anexes and 35 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70851
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV