Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilze
dc.contributor.authorKaščuka, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:17Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:17Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110518
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71024
dc.description.abstractBakalaura darba “8. klases skolēnu informācijpratības attīstīšanas iespējas latviešu valodas un literatūras stundās” mērķis ir izstrādāt un aprobēt latviešu valodas un literatūras mācību stundu plānus informācijpratībā, iekļaujot mācību procesā autentiskus tekstus. Teorētiskajā daļā pētīti un apkopoti informācijas avoti par informācijpratības būtību, autentisku tekstu izpratni mūsdienu lingvodidaktikā, informācijpratības ieguvumiem un situāciju Latvijā, lasītprasmes nozīmi informācijpratībā, informācijpratības attīstīšanu latviešu valodā un literatūrā, kā arī pusaudžu un alfa paaudzes raksturojumu. Empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un pedagoģiskais novērojums, lai pārbaudītu latviešu valodas un literatūras izstrādātās tēmas “Informācijpratība” mācību satura lietderīgumu, analizēta informācijpratības apguve latviešu valodas un literatūras stundās. Rezultātā izstrādāti ieteikumi pedagogiem informācijpratības kā starppriekšmetu saiknes apguvei dažādos mācību priekšmetos. Pētījumā ir 95 lpp., 2 tabulas, 5 attēli, 33 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: informācijpratība, medijpratība, autentiski teksti, caurviju prasme.
dc.description.abstractThe aim of bachelor’s thesis, “Opportunities for developing 8 grade student’s information literacy in Latvian language and literature classes” is to develope and test information literacy lesson plans of Latvian language and literature including authentic texts in the learning process. The theoretical part investigates and compiles sources of information on the essence of information literacy, authentic text understanding in modern language didactics, the benefits of information literacy, the situation in Latvia, the importance of reading literacy in information literacy, developing information literacy in Latvian language and literature, as well as characteristics of teenagers and the alpha generation. The empirical part involves a pedagogical experiment and observation to test Latvian language and literature developed themes “Information literacy” learning content usefulness, analyzes information literacy learning in Latvian language and literature. As a result, recommendations for teachers on information literacy as interdisciplinary connection learning were developed. The study contains 95 pages, 2 tables, 5 figures, 33 bibliographic entries, and 6 appendices. Keywords: information literacy, media literacy, authentic text, thread skill.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectinformācijpratība
dc.subjectmedijpratība
dc.subjectautentiski teksti
dc.subjectcaurviju prasme
dc.title8. klases skolēnu informācijpratības attīstīšanas iespējas latviešu valodas un literatūras stundās
dc.title.alternativeOpportunities for Developing Grade 8 Students’ Information Literacy in Latvian Language and Literature Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record