dc.contributor.advisor | Arnicāns, Guntis | |
dc.contributor.author | Kaminskis, Einārs | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:06:49Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:06:49Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109105 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71136 | |
dc.description.abstract | Tiešsaistes spēļu popularitāte rada nepieciešamību izstrādāt godīgus un efektīvus spēlētāju sadales algoritmus, lai uzturētu spēlētājus ieinteresētus spēlēt. Šajā bakalaura darbā tiek veikta trīs populāru spēlētāju sadales algoritmu - Elo, Glicko un TrueSkill - analīze, izmantojot pašizstrādātu simulācijas programmu. Darba ietvaros izstrādāta simulācija dažādiem spēļu tipiem un scenārijiem, lai novērtētu algoritmu precizitāti, stabilitāti un pielāgošanās spējas mainīgiem spēlētāju prasmju līmeņiem un spēles aktivitātei. Rezultāti liecina par būtiskām algoritmu atšķirībām gan precizitātes ziņā, gan reakcijā uz spēlētāju prasmju izmaiņām. Šis darbs sniedz noderīgas atziņas spēļu izstrādātājiem piemērotu algoritmu izvēlei priekš konkrētiem spēļu tipiem. | |
dc.description.abstract | Online game popularity has created a necessity to develop fair and effective matchmaking algorithms to keep players engaged. This Bachelor's thesis performs a three most popular matchmaking algorithm - Elo, Glicko and TrueSkill - analysis employing a custom-developed simulation program. In this thesis a simulation is developed for different game types and scenarios to assess algorithm precision, stability and adaptability to changing player skill levels and game activity. The results highlight significant differences both in precision and reaction to changes in player skill. This thesis provides valuable insight for game developers in selecting suitable algorithms based on specific game types. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Datorzinātne | |
dc.subject | Elo | |
dc.subject | Glicko | |
dc.subject | TrueSkill | |
dc.subject | simulācija | |
dc.subject | reitings | |
dc.title | Dažādu spēlētāju spēļu sadales algoritmu testēšana un analīze | |
dc.title.alternative | Different player game matchmaking algorithm testing and analysis | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |