• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Meklēšanas algoritmu realizācija dambretes spēlē

Thumbnail
View/Open
304-31116-Staseluns_Arturs_DatZ040033.pdf (2.190Mb)
Author
Staseļūns, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Zuters, Jānis
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķa teorētiskā daļa ir izpētīt meklēšanas algoritmus spēlē dambrete. Šeit un tālāk, pēc meklēšanas algoritmiem ir domāti algoritmi, ar kuru palīdzību dators spēj pieņemt lēmu par pareiza gājiena uzdevuma risinājumu, citiem vārdiem, atrast piemērotāku gājienu no plašas iespējamu gājienu kopas. Darba praktiska daļa ir izpētīt un salīdzināt dažādus dambretes spēlēšanas programmas. Salīdzināt to darbību un spēlēšanas spēku dažādās spēles situācijas, ka arī spēlē viena ar otru. Izpētīt viedokļus par šo jautājumu un, izejot no sava pētījuma, piekrist tiem, vai nē. Bija uzrakstīta sava spēlēšanas programma, kura pierādīja meklēšanas algoritmu vajadzības izmantošanu šāda veida programmās, ar pilnas pārlases metodi programma nevar pietiekami ātri vajadzīgā dziļumā analizēt pozīciju un kā secinājums, izdarīt spēcīgu gājienu.
 
The theoretical part of work purpose is to explore search algorithms in a checkers game. Here and farther, after search algorithms are intended algorithms, with what a computer can make a decision about a task of choosing a correct move, in other words, to find a more suitable one from a spacious group of possible moves. A work practical part is to explore and compare various checkers playing programs. Compare their action and playing force in different situations, also in a game one with the other. Explore the points of view for this question and, going out from the research, to consent them, or not. The playing program was written, which proved necessity of using search algorithms in such kind programs, with the method of complete search the program can not sufficiently quickly into necessary deep do analyze of a position, as a conclusion, to do a strong move.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15209
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV