Meklēšanas algoritmu realizācija dambretes spēlē
Author
Staseļūns, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Zuters, Jānis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķa teorētiskā daļa ir izpētīt meklēšanas algoritmus spēlē dambrete. Šeit un tālāk, pēc meklēšanas algoritmiem ir domāti algoritmi, ar kuru palīdzību dators spēj pieņemt lēmu par pareiza gājiena uzdevuma risinājumu, citiem vārdiem, atrast piemērotāku gājienu no plašas iespējamu gājienu kopas.
Darba praktiska daļa ir izpētīt un salīdzināt dažādus dambretes spēlēšanas programmas. Salīdzināt to darbību un spēlēšanas spēku dažādās spēles situācijas, ka arī spēlē viena ar otru. Izpētīt viedokļus par šo jautājumu un, izejot no sava pētījuma, piekrist tiem, vai nē.
Bija uzrakstīta sava spēlēšanas programma, kura pierādīja meklēšanas algoritmu vajadzības izmantošanu šāda veida programmās, ar pilnas pārlases metodi programma nevar pietiekami ātri vajadzīgā dziļumā analizēt pozīciju un kā secinājums, izdarīt spēcīgu gājienu. The theoretical part of work purpose is to explore search algorithms in a checkers game. Here and farther, after search algorithms are intended algorithms, with what a computer can make a decision about a task of choosing a correct move, in other words, to find a more suitable one from a spacious group of possible moves.
A work practical part is to explore and compare various checkers playing programs. Compare their action and playing force in different situations, also in a game one with the other. Explore the points of view for this question and, going out from the research, to consent them, or not.
The playing program was written, which proved necessity of using search algorithms in such kind programs, with the method of complete search the program can not sufficiently quickly into necessary deep do analyze of a position, as a conclusion, to do a strong move.