• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu redzes skrīnings

Thumbnail
View/Open
304-38069-Fokina_Gunta_gf09002.pdf (1.037Mb)
Author
Fokina, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Balgalve, Anda
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 42 lapām. Sastāv no ievada, teorētiskās un eksperimentālās daļas. Darbā ir iekļauti 17 attēli un 7 tabulas. Darba mērķis: Izzināt reālo bērnu redzes stāvokli gan tālumā, gan tuvumā. Subjekti: Eksperimentā piedalījās 773 bērni vecumā no 7 – 18 gadiem. Metode: Pētījumā tika izmantotas 3 veidu aparatūras – Essilor Ergovision, Tomey TCP – 2000A, Optoprox. Rezultāti: 26,2 % ± 1,6 no visiem bērniem atklāts samazināts redzes asums tālumā ( 15,6% meitenēm, 10,7% zēniem). Savukārt samazinātas pozitīvās akomodācijas rezerves un ezoforija tika novērotas 1. - 4. klašu grupā 1,4% ± 0,6 , 5. – 8. klašu grupā 3,6% ± 1,9 un 9. – 11. klašu grupā 4,6% ± 1,67 skolēnu, bet attālināts konverģences tuvuma punkts 2,3% ± 0,56 gadījumu. Secinājumi: Pieaugot skolēnu vecumam, pieaug arī to skolēnu skaits, kuriem ir samazinātas pozitīvās akomodācijas rezerves un ezoforija. Kā arī vecāko klašu grupā novēro lielākas redzes problēmas nekā jaunāko klašu grupā. Attālināts konverģences punkts tiek novērots reti. Atslēgas vārdi: Agrīnā miopija, akomodācija, pozitīvās akomodācijas rezerves (PAR), ezoforija, konverģence
 
Master’s work „Visual screening of school age children”. Work of 42 pages, 6 chapters with subchapters, 17 illustrations and 7 tabeles. Work consists from preamble, theoretical part and experimental part. In Latvian. Purpose: Investigate the real situation of children's sight in the distance and nearness. Subjects: 773 school age children, 412 woman and 361 man, age amplitude 7 – 18 ages. Method: During the study three type of hardware were used - Essilor Ergovision, Tomey TCP – 2000A, Optoprox. Results: 26,2% ± 1,6 of all children were found to be with a reduced acuity in the distance (15,6% - girls, 10,7% - boys). Reduced rezerve of positive accommodation and esophoria was observed in 1. - 4. grade group - 1.4% ± 0,6, in 5. - 8. grade group - 3.6% ± 1,9, in 9. - 11. grade group - 4.6% ± 1,6 of cases. Remote nearpoint of convergence point was observed in 2.3% ± 0,5 cases. Conclusions: Among older pupils there were more pupils who have low rezerve of positive accommodation and esophoria. Remote nearpoint of convergence point was rarely observed. In senior group more visual problems were observen then in younger grade groups. Keywords: early – onset myopia, accommodation, positive relative accommodation (PRA), esophoria, convergence
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15236
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV