Lasītprasmes novērtējums monokulāros un binokulāros redzes apstākļos skolas vecuma bērniem
Author
Kalvīte, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 33 lappusēm. Tas satur 23 attēlus, 1 tabulu un 11 pielikumus.
Darba mērķis bija novērtēt lasītprasmi skolas vecuma bērniem monokulāros un binokulāros redzes apstākļos.
Darba gaitā tika noteikts skolēnu lasīšanas ātrums binokulāros un monokulāros redzes apstākļos, tika noteikta skolēnu vadošā acs un skolēnu heteroforijas lielums. No iegūtajiem rezultātiem varēja secināt, ka lasīšanas ātrums mainās līdz 15 gadu vecumam, meiteņu lasīšanas ātrumi bija ievērojami labāki par zēnu lasīšanas ātrumiem, lasīšanas ātrums binokulāros redzes apstākļos bija lielāks par lasīšanas ātrumu monokulāros redzes apstākļos. Bachelor theses is written in latvian on 33 pages, contains 23 illustrations, 1 table and 11 appendixes.
The purpose of this thesis was to assess reading skills in monocular and binocular vision conditions in school age children.
In the process of this study children reading speed of binocular and monocular vision conditions was evaluated and dominant eye and size of heterophoria was determined. Results showed that reading speed changes up to 15 years, girls reading speed was significantly better than boys reading speed, reading speed in binocular vision conditions was higher than the reading spped of monocular vision conditions.