Informācijas tehnoloģiju izmantošana mācot mūziku 5. klasei
Author
Priedītis, Atis
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Žogla, Artūrs
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā ir parādītas dažas no iespējām kā modernās informācijas tehnoloģijas iespējams izmantot muzikālās audzināšanas stundās pamatskolu 5.klasē. Darbā ir iekļauti pielikumi ar pilnībā pabeigtiem mācību materiāliem. Tos iespējams izmantot gan mācību stundās, gan arī skolnieku individuālajās nodarbībās mājās. Mācību materiāli ir veidoti kā PowerPoint slaidu šovi. Kvalifikācijas darbā ir iekļautas sešu dziesmu muzikālās partitūras un pieci slaidu šovi veltīti tēmai „Nošu grupēšana”. Šie materiāli ir iecerēti lai tos izmantotu skolnieku ritma izjūtas attīstīšanai, kā arī lai uzskatāmi parādītu skanošo ritmu atbilstību to pierakstam nošu veidā. Darbā iekļautais apmācošais tests ir izmantojams lai skolēni netradicionālā veidā mācību gada noslēgumā pārbaudītu savas zināšanas. This diploma paper shows some of the possibilities how to apply modern information technologies in teaching music lessons in 5th grade of elementary school. The research paper contains annexes with completed teaching aids. They can be used during lessons as well as for individual classes at home. The teaching aids have been created in the form of Microsoft PowerPoint slide shows. The qualification paper comprises musical full score of six songs and five slide shows have been devoted to the theme „Grouping of Scores”. These materials are targeted at development of students’ sense of rhythm and can be used to demonstrate the correspondence between the actual sounding rhythm and its record in scores. The included test with answers can be used as an untraditional way for students to check their knowledge at the end of the school year.