Tīmekļa vietnes apmeklējumu analīze
Author
Rubins, Sergejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Arnicāns, Guntis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tika apskatīta viena no populārākajām tēmām mūsdienu tīmekļa pasaulē – tīmekļa vietnes apmeklējumu analīze, kas ir plaši pielietota visu izmēru vietnēm, ar visdažādākiem biznesa mērķiem un uzdevumiem. Analīzes rezultāti, kas pārsvarā ir noformēti kā dažāda veida atskaites, ir pielietojami gan tīmekļa vietnes apmeklētāju uzvedības un ieradumu analīzei, gan pašas vietnes funkcionēšanas īpatnību un pamata rādītāju atklāšanai.
Šis darbs ietver sevī analīzes procesa definīcijas, un dažādu mērījumu un terminu aprakstus. Pie tam, tiek apskatīti vairāki analīzes procesa tehniskie risinājumi, to trūkumu un priekšrocību detalizēts apraksts.
Darbā sīkāk ir parādītas viena no tīmekļa analīzes rīku izstrādātāju iespējas un īpašības, un uz šī rīka pamata ir apskatīta daļa no viena Latvijas portāla apmeklējumu analīzes procesa. This paper reviews one of the most popular themes in nowadays Web world – Web site visits analysis, widely used for small, middle and large Web sites, with different business goals and tasks. The results of analysis, which are represented as different kind of reports, are applied as for visitors’ behavior and habits analysis, as well as for Web site performance peculiarities and basic indicators examination.
The paper gives definitions of the analysis process, as well as description of various metrics and terms. Moreover, the paper gives an understanding of different Web analysis technologies, with the detailed description of their advantages and disadvantages.
One of the Web analytics vendor’s facilities and features are described here, as well as the part of analysis process for one of Latvia’s portals on the basis of this vendor.