Binokulārās funkcijas skolas vecuma bērniem ar lasīšanas grūtībām
Author
Kaštaļjana, Renāta
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Lācis, Ivars
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 40 lapām, satur 19 attēlus, 2 tabulas un 18 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Noteikt vai skolas vecuma bērniem ar lasīšanas grūtībām un tā paša vecuma bērniem bez lasīšanas grūtībām heteroforijas tuvumā, fūzijas rezerves tuvumā, konverģences tuvuma un atjaunošanās punkts, verģenču vieglums ir atšķirīgs.
Metodes: Anketēšana. Modificētais Toringtona tests. Fūzijas rezervju noteikšana ar prizmu lineāliem. Raff lineāls. Verģenču viegluma tests.
Rezultāti un secinājumi: Tuvuma negatīvās fūzijas dubultošanās un atjaunošanās punktu, pozitīvās fūzijas dubultošanās punktu un verģenču viegluma (prizma BIE) un konverģences atjaunošanās punktu vidējās vērtības bija atšķirīgas mērķa grupai un kontrolgrupai.
Atslēgas vārdi: Lasīšanas grūtības, binokulārās funkcijas tuvumā. Master work is written in Latvian, it contains of 40 printed pages, 19 figures, 2 tables and 17 literature sources have been used.
Purpose: To determine if there is significant difference of near phoria, fusional vergence ranges, near and recovery points of convergence, vergence facility in school age children with and without reading difficulties.
Methods: Questionnaire. Modified Thorington test. Prism bars for determination of fusional vergence ranges. Raff rule. Vergence facility test.
Results and conclusions: There was significant difference of break and recovery points of near divergent fusional ranges, BI vergence facility and recovery point of convergence between school age children with and without reading difficulties.
Key words: Reading difficulties, near binocular function.