Datorprogrammas GeoGebra lietojums vidusskolas matemātikas kursā
Author
Lāma, Gatis
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Modernās tehnoloģijas mācību procesā Latvijā ir pazīstamas jau gadiem, šo tehnoloģiju sniegtās iespējas tiek vien daļēji izmantotas. Kā viens no iemesliem minams materiālu trūkums latviešu valodā. Tādēļ izvēlējos veidot materiālu par vienu no labākajām bezmaksas matemātisko struktūru veidošanas programmām GeoGebra.
Attiecīgi darba galvenais mērķis ir izveidot ērtu palīglīdzekli gan skolotājiem, gan skolēniem. Tādēļ tika izvēlēts aprakstīt programmas uzstādīšanu un tās rīkus, programmas lietojamību vizuālu attēlu veidošanā un uzdevumu risināšanā. Papildus tika izvēlēts izveidot pamācību par materiālu ievietošanu internetā un ieskatu programmas iespējās starppriekšmetu saiknes veidošanā.
Darba gaitā visi izvirzītie mērķi tika sasniegti, izveidojot pamācību GeoGebras lietošanā. Programmas iespējas tiek nodemonstrētas, piedāvājot risinājumus 9 ģeometrijas un 9 algebras uzdevumiem. Tiek arī piedāvāti 20 jauni ar GeoGebru risināmi uzdevumi patstāvīgai risināšanai. Nobeigumā tiek doti arī 2 fizikas un 1 ekonomikas uzdevumus, kuri risināmi ar matemātiskām metodēm, izmantojot GeoGebru. Modern learning technologies have been around for several years in Latvia. However, many problems keep the potential of these technologies under the carpet. One of the causes for such problems is the lack of usable learning guides in Latvian language. Therefore, it was chosen to develop a material about GeoGebra - one of the best free programs for building mathematical structures.
The primary objective of the work is to create a handy instrument to be used by both the teachers and the students. This paper covers the installation of the program, explanation of its tools, usability and visual imaging tasks. Additionally, a guide publishing materials on the Internet and brief summary of GeoGebra’s possibilities in development of cross-links courses.
As work progressed, all objectives were successfully achieved by creating a manual to use GeoGebra. Program options are demonstrated by offering solutions to 9 geometry and 9 algebra problems. Also 20 additional 20 new GeoGebra-solvable problems are given. The last part of the paper gives an example how to solve 2 Physics and 1 Economics problem using mathematical method and GeoGebra.