Animētas datorprogrammas izmantošanas iespējas bērnu redzes asuma noteikšanai klīnikas apstākļos
Author
Muceniece, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Švede, Aiga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir izstrādāts latviešu valodā datorrakstā uz 41 lapas. Satur 27 attēlus, 4 tabulas, 1 pielikumu un tajā izmantoti 21 informācijas avotu.
Mērķis: Novērtēt ar animētu datorprogrammu un standarta redzes asuma pārbaudes tabulu iegūto redzes asumu atšķirību klīnikas apstākļos.
Metode un subjekti: Eksperimentā piedalījās 53 bērni vecumā no 3 līdz 6 gadiem. Redzes asums tika noteikts izmantojot standarta redzes asuma pārbaudes tabulu un animētu datorprogrammu, kurā ir 4 optotipa attēlošanas veidi.
Rezultāti: Izmantojot ANOVA un t-testu starp animētas datorprogrammas testiem un standarta redzes asuma pārbaudes tabulu, visās vecuma grupās nav atrodama statistiski nozīmīga atšķirība.
Secinājumi: 1. Animētas datorprogrammas testi ir labi pielietojami klīnikas apstākļos kā papildus redzes asuma noteikšanas metode, bet ir jāņem vērā bērna īpatnības. Bachelor Thesis is computer printed in Latvian on 41 pages. It contains 27 figures, 4 tables and 1 apendice. There are 21 references to literature.
Purpose: Rate the difference between standard acuity chart and computer software acuity test in clinical use.
Method and Subjects: 53 children, 3 to 6 years of age particiapted. Visual acuity was measured with standart acuity chart and computer software containing 4 types of visual acuity determination test.
Results: A significant diference between tests by ANOVA and t-test was not found.
Conclusions: Computer software acuity tests are usable in clinical practice as extra acuity test, but should take note of children’s individuality (emotional and physical condition, self restraint and skills with unfamiliar people).