Matemātikas mācību motivācijas paaugstināšana pamatskolā
Author
Rinkevica, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs sastāv no ievada, četrām daļām, secinājumiem un 5 pielikumiem.
Darbā risināta skolēnu mācību motivācija matemātikas stundās un pētītas mācību metožu izmantošanas iespējas skolēnu motivācijas celšanai.
Darba mērķis ir noskaidrot kā skolēnu mācību motivācijas paaugstinās matemātikas stundās izmantojot dažādas mācību metodes.
Pirmajā daļā apskata motivācijas jēdzienu, motivācijas struktūru, motivācijas izpausmes formas, apskata iekšējo un ārējo motivāciju
Otrajā daļā tiek apskatītas pusaudžu psiholoģiskas īpatnības.
Trešajā daļā mācību metodes, kuras tiek izmantotas mācību stundās.
Ceturtajā daļā ar eksperimenta palīdzību tiek izpētītas sasnieguma līmeņa izmaiņas ietekmējot un stimulējot mācību motivāciju skolēniem, izmantojot dažādas mācību metodes. Ar anketu palīdzību tiek noskaidrots, kuras mācību metodes stimulē skolēnus mācīties matemātiku. Tiek salīdzināti vērtējumi , kas ļauj noteikt būtiskuma pakāpi.
Nozīmīgākie secinājumi:
1.Skolēnu motivācija paaugstinās mainoties dažādām mācību metodēm, piemēram, kooperatīvā mācīšanas, grupu darbs.
2.Mācību motivācijas veidošanās ir cieši saistīta ar vecumposma īpatnībām.
3.Mācību motivācijai ir visciešākais sakars ar skolēnu ieinteresētību mācību darbā. The work consist of introduction, four parts, conclusion and 5 appendixes.
The research deals with student’s motivation to learn mathematics as well as the usage of different teaching methods in this context.
The aim of the research is to find out the impact of the research is to find out the impact of different teaching methods on student’s motivation to learn mathematics.
The 1 st part explains the motivation concepts, its structure, and form, inner and outer motivation.
The 2nd part covers the psychological peculiarities of teenagers.
The 3rd part reveals what teaching methods the lessons of mathematics are based on.
The 4th part demonstrates the changes in learner’s achievements, via motivation, using different methods of teaching. The questioning helped to find out which teaching methods are the most stimulating ones. The compared assessments prove the importance of the motivation.
1.The motivation of students increases due to the variety of teaching methods, for example, cooperative learning, group work.
2.The development of learning motivation is closely linked with the specific age.
3.The learning motivation depends on students interest in the process of learning.