Personāla darbības analīze ar masu apkalpošanas sistēmas palīdzību
Автор
Gribulis, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Budkina, Nataļja
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs „Personāla darbības analīze ar masu apkalpošanas sistēmas palīdzību” ir veltīts veikala personāla darbības izpētei. Ekonomiskas lejupslīdes apstākļos darbinieku efektivitāte kļūst aizvien aktuālāka, jo ir svarīgi optimizēt izmaksas un darbinieku skaitu.
Tā kā vienu konkrētu iestādi un arī citas līdzīgas var aprakstīt ar dažādam masu apkalpošanas modeļiem, darbā tika apskatītas dažādas visvairāk piemērotas sistēmas. No sakumā ir dots sistēmas teorētiskais apraksts un tālāk aprēķināti sistēmas funkcionēšanas efektivitātes rādītāji, balstoties uz reāliem statistiskiem datiem, kas iegūti veikalā konkrētā laika periodā. Ir apskatīta situācija, kad palielinās apkalpojošo kanālu skaits. Ir veikta sistēmas salīdzināšana un piedāvāts optimālais darbinieku skaits.
Darbs tika veltīts veikala „Suitsupply” darba izpētei, kas tagad ir īpaši aktuāla, sakara ar jauno darbinieku meklēšanu. Savukārt tā analīze būs lietderīga jebkurai citai iestādei ar līdzīgu apkalpošanas sistēmu.
Darba apjoms ir 47. lpp, darbs satur 5 attēlus un 9 tabulas, darbā izmantoti 4 literatūras avoti.
Atslēgvārdi: masu apkalpošanas sistēma ar gaidīšanu, vienmērīga apkalpošanas disciplīna, divfāžu sistēma, sistēmas funkcionēšanas efektivitātes rādītāji. The bachelor paper “Queueing theory application to the analysis of staff work” is dedicated to the study of a shop staff work. Due to recession the efficiency of staff work has become essential being vital to the optimization of costs and personnel.
Since one organization can be described from the perspective of different queueing theory models, the author of the present paper uses several most suitable approaches. Firstly, the author describes the theoretical aspect of each system, then calculates the indicators of the efficient functioning of the system in question according to existing statistic data from given working period of the organization. The case of the increased number of service channels is described. The author compares the functioning of different systems and suggests the optimal number of workers.
The present paper deals with the analysis of the shop’s „Suitsupply” functioning, which is especially important due to the shop being in search of new workers. Hence, the results of this study can be applied to other organizations using similar service system.
The volume of the present paper is 47 pages, it contains 5 images and 9 tables and 4 literary sources.
Key words: mass service system with waiting, uniform service discipline, two-phase system, indicators of the efficient functioning.