• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Astenopija un mācīšanās grūtības

Thumbnail
View/Open
304-29644-Campa_Pierluigi_PC09003.pdf (940.3Kb)
Author
Campa, Pierluigi
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Švede, Aiga
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis bakalaura darbs ir uzrakstīts angļu valodā uz 34 lapām, tas satur 2 zīmējumus, 8 tabulas, 17 grafikus, kā arī 3 literatūras avotus. Darba mērķis bija noskaidrot, kā redzes treniņi var novērst mācīšanās grūtības bērniem ar astenopiskajām problēmām. Eksperimentālā pētījumā piedalījās 30 Itālijas vidusskolas skolēni vecumā no 11 līdz 13 gadiem. Skolēniem ar astenopiskajām problēmām tika veikta redzes treniņu sērija. Rezultāti parādīja, ka redzes treniņš ir efektīva metode, kas ļauj bērniem ar astenopiskajām sūdzībām atjaunot redzes spējas. Atslēgas vārdi: astenopiskās problēmas, mācīšanās grūtības, redzes treniņš, redzes spēju atjaunošana
 
This bachelor work is written in English on 34 pages, it contains 17 figures, 8 tables, and 4 references. The main aim of this thesis is to demonstrate how the learning difficulties of children with asthenopic problems can be resolved with visual training. The experimental research was conducted on 30 Italian students from middle school, aged between 11 and 13 years. Students with asthenopic problems have been subjected to a series of visual training. The result shows that the visual training is a powerful tool able to restore the visual abilities of children with asthenopic problems improving their potentiality. Key words: asthenopic problems, learning difficulties, visual trainings, restore visual abilities
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19692
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV