Skolēnu mācību sasniegumu izaugsmes dinamikas analīzes un novērtējuma sistēma
Author
Proskurins, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Cinis, Arvis
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Viens no prioritātes uzdevumiem personības orientējošā organizācijā mācību procesā skaitās skolnieku attīstības līmeņa izsecināšana.
Lai katram bērnam palīdzētu kļūt par personību ir nepieciešams labi zināt viņa individuālās iespējas, tieksmes, intereses. Tā kā galvenais personības attīstības rādītājs ir psiholoģiski – intelektuālās īpašības, jaunu zināšanu tieksmes attīstīšana, patstāvīguma noformēšanās, pašanalīzes iemaņas, komunikatīvo īpašību attīstība, tad, lai risinātu šo problēmu ir nepieciešams sekojoša katra bērna personības izmeklēšana. Tādēļ skolotājam ir jānoliek sev mērķis: novērtēt skolnieka progresu mācību nozarē.
“Skolēnu mācību sasniegumu izaugsmes dinamikas analīzes un novērtējuma sistēma” - palīdz analizēt skonieka darbību visu skolas mācību gadu laikā. Zinību kvalitāte skolniekam mērās ar atzīmju palīdzību, tādēļ skolnieka panākumus var noteikt sekojot skolniekam visu skolas mācību gadu laikā.
Šī sistēma atļauj sekot ne tikai skolnieka darbībai, bet arī visas klases kopumā, skolotājiem (priekšmetu pasniedzējiem) novērtēt savu darbu. The priority mission in personal orientated organization of educational process is revelation of student’s developmental level.
In order to help a child to become a personality, it is necessary to know his or her individual abilities, interests, and dispositions. The most important figure in development of personality are intellectual qualities, development of cognitive activity, formation of self-dependency, skills of self analysis, growth of communicational abilities. Consequently, to solve this problem it is required consecutive examination individuality of every child. An educator must purpose the aim: to value a progress in studies of the learner.
The quality of knowledge of the novice is measured with a mark that is why it is possible to see the progress of a pupil during his or her years in the school.
“Skolēnu mācību sasniegumu izaugsmes dinamikas analīzes un novērtējuma sistēma” – gives an opportunity to analyze the activity of a student during the all years of education in school. This system gives a chance to observe not only a pupil but also the whole class; a teacher can evaluate his or her work.