IT izmantošanas iespējas ķīmijas mācību procesa organizācijai pamatskolā
Автор
Toka-Čevere, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Gultniece, Iveta
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbs sastāv no ievada, piecām daļām, secinājumiem un divpadsmit pielikumiem.
Darbā risināta aktuāla problēma par IT izmantošanas iespējām izglītojamo zināšanu apguvei un vērtēšanai ķīmijas mācību priekšmeta pasniegšanā pamatskolas klasēs.
Darba mērķis ir izstrādāt metodiskos ieteikumus par dažādu internetā pieejamu programmu un materiālu izmantošanas iespējām ķīmijas mācību priekšmeta pasniegšanai un sniegt ieskatu par iespējām izmantot IT pārbaudes darbu veidošanai izglītojamo zināšanu pārbaudei ķīmijā.
Pirmajā daļā dots ieskats par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanu izglītībā Latvijā un pasaules izglītības sistēmā.
Otrajā daļā dots pārskats par informācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējām ķīmijas mācību procesa organizācijai pamatskolā.
Trešajā daļā tiek analizēta dažādu interneta vidē pieejamo vietņu izmantošanas iespēja ķīmijas mācību procesa nodrošināšanai pamatskolā.
Ceturtajā daļā dots vērtēšanas procesa raksturojums nozīmīgāko autoru skatījumā, tiek aplūkoti svarīgākie principi, kuri jāievēro, veidojot kvalitatīvus pārbaudes darbus, un lietotnes, kuras iespējams izmantot pārbaudes darbu veidošanai.
Piektajā nodaļā apkopota informācija par atsevišķu tēmu apguvei izmantojamajām programmām un sniegti metodiskie ieteikumi skolotājiem.
Nozīmīgākie secinājumi.
Informācijas tehnoloģiju izmantošana ķīmijas mācību procesa organizācijai paaugstina izglītojamo motivāciju mācību priekšmeta apguvei. Izmantojot IT mācību procesa norisē rodas iespējas modelēt dažādus procesus, kurus nav iespējams veikt skolas laboratorijās.
Mācību sasniegumu kvalitatīvai vērtēšanai ir būtiska nozīme izglītības procesā, tāpēc diplomdarbā apzinātajai metodikai ir praktiska nozīme skolas pārbaudes darbu veidošanā.
Adresāti: visu priekšmetu skolotāji, metodiķi, direktoru vietnieki mācību darbā un citi interesenti. The work consists of introduction, four sections, conclusion, and twelve appendices. The work addresses current problem of IT usage possibilities in supporting studying process and evaluation of chemistry course in the elementary school.
The aim of the paper is to develop methodological suggestions about different programs and materials available on the internet and usage possibilities for teaching chemistry, as well as to introduce usage of IT in composing chemistry tests for students’ knowledge assessment.
The first part covers information about communication technology application in Latvian and world’s educational systems.
The second part overviews possibilities of using informational technologies in the chemistry teaching process in the elementary school.
The third part analyzes different internet sites, which offer various options for ensuring chemistry teaching process.
The fourth part explains assessment process in the view of the major authors, covers the most important principles which should be considered when making qualitative tests and applications that can be used for developing tests.
The fifth part contains sample schedules and methodological instructions for teachers how to use materials.
The most important conclusion.
The usage of the informational technology in organizing the chemistry teaching process increases the motivation of students for studying the course. Using IT in the study process allows modeling different processes which are impossible to do in the schools’ laboratories.
Large part of qualitative evaluation of the study progress is dependent on the teaching process; therefore the methodology covered in the diploma work has practical meaning in developing tests in the elementary schools.
Addressee: teachers of all subjects, methodologists, deputy directors in the schoolwork, and others who are interested in the topic of the diploma work.