• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fizikas eksperimentu demonstrējumu komplekts Erika Mazura ideju attīstīšanai un pārbaudei vidusskolas klasēs

Thumbnail
View/Open
304-42780-Jursevskis_Aivars_Fizi020036.pdf (836.0Kb)
Author
Jurševskis, Aivars
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Paulins, Paulis
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā apskatīts demonstrējumu pasniegšanas veids mehānikā un elektromagnētismā, kuri pēc Hārvarda universitātes profesora Erika Mazura idejām tiek demonstrēti vidusskolas klasēs iepriekšējā nodarbībā pirms attiecīgās tēmas teorētiskā izklāsta, lai rosinātu skolēnus domāt un meklēt atbildes uz jautājumiem, kas notiek demonstrējumu laikā. To lietderīgums tiek noskaidrots, salīdzinot mācību sekmes ar klasēm, kurās demonstrējumi tiek rādīti pēc teorētiskā izklāsta vai tā laikā. Atslēgas vārdi: pētošas skatīšanās apmācība, demonstrējumi, vidusskola, enerģija, impulss, mehāniskās svārstības un viļņi, elektriskie lādiņi, elektriskais lauks, elektriskā strāva.
 
There is the way of the presentation of demonstration in mechanics and electromagnetism described in the paper according to the ideas of the professor Eric Mazur (Harvard University). The main idea of the theory mentioned above is to present demonstrations in the lessons of high school classes before explaining and presenting the theoretical material of any specific theme in order to persuade and motivate students to think and to find the answers to the questions arising during the demonstrations. The usefulness of the method has been proved comparing the results of the classes where the demonstrations have been presented during or after the presentation of the theoretical material. Key words: peer instruction, demonstrations, high school, energy, momentum, mechanical oscillations and waves, electric charges, electric field, electric current.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19775
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV