Redzes asuma un akomodācijas amplitūdas izmaiņas skolas vecuma bērniem dienas laikā
Author
Aleksejeva, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Ikaunieks, Gatis
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 31 lapām. Tas satur 17 attēlus, 2 tabulas,1 pielikumu un 16 atsauci uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Novērtēt, kā redzes slodzē ietekmes uz redzes asumu un akomodācijas amplitūdu skolēniem.
Metodika: Pētījumā piedalījās 88 dalībnieki vecumā no 7 līdz 16 gadiem. Pirms un pēc nodarbībām skolēniem tika pārbaudīts redzes asums ar FrACT testu. Kā arī skolēniem pirms un pēc nodarbībām tika mērīts tuvākais skaidras redzes punkts ar RAF lineālā palīdzību. Tika veikts hipermetropijas atklāšanas tests.
Secinājumi: Redzes asums skolēniem dienas laikā būtiski nemainās (p>0.05). Akomodācijas amplitūda dienas laikā skolēniem samazinājās (p<0.05). Lielāks samazinājums bija jaunākiem skolēniem, nekā vecākiem skolēniem.
Atslēgas vardi: redzes asums, akomodācija, nogurums, skolēni Bachelor thesis is written on 31 page by computer in Latvian. It contains 17 figures, 2 tables, 16 references to literature sources.
Purpose: To evaluate how vision fatigue impacts student's vision acuity amplitude of accommodation.
Method: The study included 88 participants between the ages of 7 and 16 years. Before and after lessons at school students were tested for visual acuity with FrACT test. Also the students nearest point of clear vision was measured with the help of RAF ruler. Hypermetropia opening test was also conducted.
Conclusion: Student's visual acuity during the day does not change significantly (p> 0.05). Amplitude of accommodation during the day decreased (p <0.05). Younger students had a larger decrease than older students.
Key words: visual acuity, accommodation , fatigue, students