Show simple item record

dc.contributor.advisorBroks, Andrisen_US
dc.contributor.authorKrons, Aivarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:36:49Z
dc.date.available2015-03-24T07:36:49Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other5910en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19808
dc.description.abstractŠajā maģistra darbā pētīta un aplūkota vizuāli izglītojošās fizikas metodoloģijas vieta un loma mūsdienu vispārizglītojošā skolā, tās nozīme mācību procesā, kā arī tiek risinātas dažas citas atbilstošās fizikas izglītības metodoloģijas problēmas, pakārtojot tās vienam no mācību un audzināšanas galvenajam uzdevumam – skolēnu zinātniski materiālistiskā pasaules uzskata veidošanai. Darbs ir zinātniski praktiska izstrādne, kas var būt noderīga gan fizikas skolotājiem, gan skolēniem, kā arī visiem fizikas interesentiem, lai ar mūsdienu datorizēto uzskates līdzekļu palīdzību efektīvi apgūtu fizikālo parādību izpratni. Galvenais akcents tiek likts uz fizikālo parādību vizuālo modeļu prezentāciju (uzskatāmu demonstrēšanu) ar Microsoft Office PowerPoint programmas palīdzību, kas ļoti atvieglo skolotāja darbu, ekonomējot viņa laiku un piesaistot skolēnu uzmanību. Darba pirmajā – teorētiskā pārskata daļā lielāka galvenā uzmanība tiek veltīta fizikālo parādību modelēšanai, tās nozīmei mācību procesā, modeļu vizuālās prezentācijas metodēm un to teorētiskajam pamatojumam. Otrā daļa vairāk veltīta konkrētai autora izveidotai fizikālo parādību vizuālo modeļu īstenošanas un pasniegšanas tehnikai, kā arī gatavošanās tai. Nobeigumā raksturoti galvenie darba rezultāti, formulēti secinājumi un priekšlikumi. Pielikumā ir pievienots autora izveidotais kompaktdisks, kas satur informāciju par dažādiem fizikālo parādību modeļiem, to vizualizāciju, kā arī citus fizikas izglītībai lieti noderīgus materiālus. Kopējais darba apjoms ir 85 lpp, tajā ir 66 attēli, 3 pielikumi un 1 tabula. Atslēgvārdi: vizuāli izglītojošā fizika (VIF), fizikas didaktika un ontodidaktika, kompaktdisks, Microsoft Office PowerPoint, Microsoft Word Windows, viki, LCD. Maģistra darbs izstrādāts LU fizikas un matemātikas fakultātē Microsoft Word Windows vidē.en_US
dc.description.abstractMethods of visual physics education and thesis are discussed in this master paper. Specific elements of visual education, development and implementation methods are mentioned as well. There is a CD with visual models, usefull materials for teachers of physics and animated models have been created and suplemented to this master work. In the first part the concepts of visual physics, models, its methods of teaching and presentation, and their interrelations are emphasized. The second part of this paper is devoted to presentation methods and technique. The structure is implemented using visual physics course navigation methods. Full volume of the work is 85 pages, it has 66 illustrations, 3 appendixes and 1 table. Keywords: visual physics education, didactics and ontodidactics of physics, CD, Microsoft Office PowerPoint, Microsoft Word Windows, LCD. This master paper is developed at Latvian University, department of physics and mathematics.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.titleVizuāli izglītojošā fizikaen_US
dc.title.alternativeVisual Physics Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record