Izmaiņu pārvaldības procesa optimizācija e-muitas projektos
Автор
Frišfelds, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Apine, Baiba
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis ir noskaidrot, vai iestādē esošie izmaiņu pārvaldības procesi atbilst CoBIT (skat. 1.2), kā arī ITIL (skat. 1.3) standartu kontroles mērķiem, un kādas izmaiņas vai papildinājumi ir veicami esošajos procesos, kā arī tehniskajos līdzekļos izmaiņu pārvaldības procesu nodrošināšanai. Lai nodrošinātu darbā uzstādītos mērķus, ir nepieciešams identificēt, kā esošā izmaiņu pārvaldības procedūra atbalsta kontroles mērķus katrā E-muitas sistēmā un kādi papildinājumi ir nepieciešami. Papildus ir jānodefinē saikne starp kontroles mērķiem un populārākajiem problēmu avotiem, lai zinātu, kādu problēmu risināšanai vairāk ir nepieciešams pievērst uzmanību katram kontroles mērķim.
Darba rezultātā tika secināts, ka iestādē vajag nodefinēt vienveidīgu izmaiņu procedūru e-muitas sistēmām, kurā nepieciešams paredzēt vairākas lietas, kuras pašlaik iestādē nav iestrādātas izmaiņu pārvaldības procesos. Jānosaka dokumentācijas aktualizēšanas procedūru, kā arī kvalitātes un kvantitātes radītājus, lai noteiktu sistēmu akceptēšanas kritērijus. Papildus iepriekš minētajam ir jāveic arī iestādē izmantotās izmaiņu pārvaldības informāciju sistēmas Remedy labojumus.
Darba apjoms ir 64 lappuses, 5 tabulas, 7 attēli un izmantoti 10 literatūras avoti. Darbs satur arī 3 pielikumus.
Atslēgvārdi: izmaiņu pārvaldība, e-muita, problēmu avoti. The aim of masters paper is to determine whether existing change management process satisfies control objectives of international standarts as CoBIT (view 1.2) and ITIL (view 1.3) and what kind of changes have to be performed to existing processes and technical instruments for ensuring change management process. To ensure goals set in masters paper, it is necessary to identify how does existing change management procedure satisfies control objectives in each E-customs information system and what kind additions have to be made. Extra there is need to define link between control objectives and sources of problems to identify which control objectives have to be applied to each problem source.
Author concluded that in institution has to be made uniform change management procedure for e-customs projects, in which has to be identified several issues, which are not identified in current change management processes. Collaterial need to be determined procedure for updating documentation as well as quality and quantity measures that have to be applied for system acceptance. Extra changes have to be made to Remedy - information system for tracing, registering and inspecting changes.
Masters paper is composed of 64 pages, 5 tables, 7 images, 3 attachements and used 10 sources of information.
Keywords: Change management, E-customs, problem sources.