dc.contributor.advisor | Bičevskis, Jānis | en_US |
dc.contributor.author | Deduškevičs, Juris | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:01:26Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:01:26Z | |
dc.date.issued | 2006 | en_US |
dc.identifier.other | 2358 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21645 | |
dc.description.abstract | Lietotāja saskarnes lielo nozīmi apstiprina informācijas tehnoloģiju speciālistu lielākā daļa, tomēr nereti projektu izstrādes gaitā saskarnes pietiekošai analīzei un projektēšanai tiek atvēlēta pārāk zema prioritāte. Šis apstāklis autoru mudinājis izstrādāt darbu, kurā aplūkotas ar lietotāja saskarni saistītās problēmas un to iespējamie risinājumi.
Darba informatīvajā daļā autors sniedz ieskatu lietotāja saskarnes jēdziena būtībā, pastāsta par izcilu personību, vienu no lietotāja saskarnes attīstības virzītājiem – Jef Raskin, kā arī iepazīstina ar dažādām lietotāja saskarnes izstrādes vadlīnijām.
Turpinājumā tiek pievērsta uzmanība dažām populārākajām lietotāja saskarnes analīzes metodēm un sniegts ieskats progresīvā lietotāja saskarnes izstrādes tehnoloģijā XUL.
Analītiskajā daļā sniegts piemērs no autora ikdienas darba, kurā nākas sastapties ar sarežģītas informāciju sistēmas lietotāja saskarnes uzlabošanu. Autors parāda kādu meklēšanas formu pirms un pēc izmaiņu veikšanas, tiek analizētas saskarnes izstrādes kļūdas, veikti aprēķini, izmantojot iepriekš aprakstītās analīzes metodes un izdarīti secinājumi, kā arī pausti dažādi ieteikumi kā uzlabot lietotāja saskarnes izstrādes procesu. | en_US |
dc.description.abstract | Most Information Technologies specialists agree that a good user interface is a very important part of the whole information system but when working with real projects, there often is a low priority set to the tasks of working out a qualitative interface design. Because of that reason author decided to write his dissertation about the problems and possible solutions of user interface design.
First part of this work contains some useful and interesting information about user interface, its guidelines and about a very interesting personality of user interface development history – Jef Raskin.
Some most popular user interface analysis methods are discussed in further chapters.
A quite large part of the work introduces a progressive technology of interface design – XUL.
In the analytical part there is an example of author’s every day work of user interface improvement. The interface of a typical search form is modified, changes discussed to show the previous errors and improvements that are made and also a mathematical calculation is done using the methods discussed before to realize the time spent on doing a defined task. This is used as a base of drawing some important conclusions that are published at the following chapters.
The author also expresses his opinion on user interface development process improvement theme at the end of this work. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Datorzinātne | en_US |
dc.title | Lietotāja saskarne | en_US |
dc.title.alternative | User interface | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |