dc.contributor.advisor | Krūmiņa, Gunta | en_US |
dc.contributor.author | Kļaviņa, Dace | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:01:26Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:01:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.other | 23884 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21647 | |
dc.description.abstract | Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 57 lapām, satur 29 attēlus, 5 tabulas, 11 pielikumus un 78 literatūras avotu atsauces.
Darba mērķis: Izanalizēt redzes faktorus skolēniem un noskaidrot kādi redzes faktori ietekmē lasīšanas raitumu.
Dalībnieki: 826 skolēni ar lasīšanas grūtībām un 1545 skolēni bez lasīšanas grūtībām (vidējais vecums 12±3 gadi).
Metode: Dati tiek iegūti no redzes skrīninga.
Rezultāti: Skolēniem ar lasīšanas grūtībām (p≤0,05) ir lielākas eksoforijas tuvumā, ilgāka akomodācijas atbilde uz -2,0D lēcām, lēnāks verģences atbildes ātrums, lēnāks vizuālās apstrādes ātrums, iespējami lasīšanas acu kustību kontroles traucējumi, lēnākas vizuālās meklēšanas spējas un grūtāk sadalīt uzmanību starp diviem uzdevumiem nekā skolēniem bez lasīšanas grūtībām.
Atslēgas vārdi: lasīšanas raitums, redzes funkcijas, redzes uztvere. | en_US |
dc.description.abstract | Master work is written in Latvian on 57 pages, contains 29 figures, 5 tables, 11 attachments and 78 references.
Aim: To analyse the visual factors for pupils and find out which visual factors affect to reading fluency.
Participants: 826 pupils with reading difficulties and 1545 pupils without reading difficulties (mean age 12±3 years).
Method: Data is collected from vision screening.
Results: Children with reading difficulties are bigger exophoric deviation at near, longer accommodation answer to -2.0D lenses, slower vergence response speed, slower visual processing speed, maybe are reading eye movement control disorders, slower visual search ability and difficultly divide attention between two tasks then children without reading difficulties.
Keywords: reading fluency, visual functions, visual perception. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fizika | en_US |
dc.title | Redzes faktoru ietekme uz lasīšanas raitumu | en_US |
dc.title.alternative | Effect of visual factors on reading fluency | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |