Dažādu fontu piemērotība interneta mājas lapu izveidē
Author
Robežniece, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Švede, Aiga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 38 lapaspusēm. Tas satur 15 attēlus, 5 tabulas, 24 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Izvērtēt dažādu fontu piemērotību interneta mājas lapu izveidē.
Metodika: Izmantojot speciāli izveidotu interneta mājas lapu ar dažādiem fontiem un rakstzīmju izmēriem (kopējais izmērs, x-augstums) subjektiem tika nomērīts lasīšanas ātrums. Fontu subjektīvais novērtējums tika analizēts pēc anketēšanas rezultātiem
Secinājumi: Pēc anketēšanas rezultātiem interneta mājas lapu izveidē piemērotākie ir screenfonts (Georgia un Verdana), bet to subjektīvā uztvere un lasīšanas ātrums būs atkarīgs no: lasītāja individuālajām īpašībām un rakstzīmju x-augstuma (nevis no kopējā izmēra). Eksperimentā izvēlēto fontu izmēri (kopējais izmērs) un x-augstums būtiski neietekmē lasīšanas ātrumu. Lasīšanas ātrums atkarīgs no subjektu individuālajām lasīšanas spējām.
Atslēgas vārdi: lasīšanas ātrums, fonti, rakstzīmju izmērs, x-augstums, kritiskais drukas izmērs. Bachelor work is written in Latvian on 38 pages. It contains 15 figures, 5 tables, and 24 references.
Aim: To assess the suitability of different fonts for web page design.
Methods: Reading speed of each subject was measured using a specially designed web page with various fonts and font sizes (body size, the x-height). Questionnaire was used to subjectively evaluate different fonts.
Conclusions: Questionnaire showed that screenfonts (Georgia and Verdana) are more suitable for web page design. Subjective perception and reading speed will depend on: the reader's individual properties and x-height of character (rather than the body size). In the experiment used font size (body size) and x-height do not significantly affect reading speed. Reading speed varies depending on subjects' individual reading abilities.
Key words: reading speed, fonts, character size, x-height, critical print size.